• elwen

leksaker du saknar , eller önskar dina barn fått leka med

det finns ju massa massa leksaker i dag , men jag minns sådana som fanns när jag var liten ( född 82) som jag saknar.

det fanns små dockor som hade en vit blöja på sej ändrade färg i varmt/kallt vatten , sådana hade jag massor av.
    och den fanns det några dockor som var liknade brats i dag men med långt hår och fina klänningar och dom hade hårspännen med fåglar eller blommor kommer inte ihåg vad dom hette men jag tror det fanns tre olika dockor i samma serie.
    mcdonalds leksakerna som fanns när mcdonalds kom till sverige , det var mycket bättre och roligare saker , jag minns dom hade barbir dockor och när skönheten och odjuret kom på bio hade dom belle med olika kläder.

och dom små pollypcket dom är ju större i dag , sen vet jag inte om jag minns fel , men fanns det inte mer kläder till barbie att köpa förr?

det är många leksaker jag minns att jag hade som jag inte sett i affären på flera år ,
    har ni nån leksak ni minns eller vill ha tillbaka i affärerna? 

• Svar på tråden leksaker du saknar , eller önskar dina barn fått leka med
  • Apopan

Dinoriders hade jag och min bror som små, och de försvann rätt snabbt från hyllorna. Som tur är så har min pappa sparat alla, och jag tror vi hade alla dinosaurier utan en.
    Annars så skall mitt barn få massvis med leksaker jag aldrig fick. Massvis med brio tågsetdelar så hela övervåningen kan göras till ett tåglandskap, massvis med lego, massvis med målargrejer och pussel... Ja, egentligen är det nog jag som saknar att leka mer än att min son kommer behöva grejerna. Tror dock på leksaker som främjar kreativitet och fantasi. Så det är sådana saker jag önskar att mitt barn skall få... Tur att det mesta finns att köpa begagnat också. Har inte råd att köpa massa nytt :P

Svar på tråden leksaker du saknar , eller önskar dina barn fått leka med