• Millan9901

Finns det plats för en "party planner" till i Sverige?

På senaste tiden har jag planerat diverse högtidliga tillfällen och har fått mycket bra feedback från gäster och resturanger. Har fått en del frågor om jag inte skulle utöka och göra party planering under mer seriösa former.
     Har bla planerat dop, barnkalas, namngiving, 70 års fest samt bröllop. Lägger ner mycket tid på detaljer som gör att festen får det lilla extra. Normalt brukar jag följa en röd tråd med tema från början till slut. Då jag har kontakter i England och USA kan jag hitta speciella detaljer till festen som kanske inte finns i Sverige.

Nu undrar jag om Ni tror att det finns en marknad för detta? Tex hjälpa till att ordna kontakten med fotografer, aktiviteter osv. Vet att man inte alltid har tid att lägga på de små detaljerna som man kanske önskade att man kunde ha.

Då jag vill testa min buisnessplan är jag intresserad av att göra en del fester eller tillställningar gratis till att börja med för att se hur marknaden ser ut och få mer referenser.

Jag skulle vara tacksam för era tankar kring detta? Just nu gäller det Stockholms området.          

• Svar på tråden Finns det plats för en "party planner" till i Sverige?
  • Miss P71

Jag tror säkert att det hade kunnat gå.. varför inte.. finns ju även många personer här i sverige precis som i USA som lägger mycket pengar på bröllop , dop, födelsedags fester etc..

• katalysator

Helt klart finns det en marknad... Det gäller bara att vara bättre än den sämsta som redan har foten inne på den Skrattande Du kanske kan ta tjänstledigt på hel- eller halvtid från ditt vanliga jobb och testa vingarna lite, innan du säger upp dig och hela baletten?

• Millan9901

Tack för att ni svarat..

Då jag driver eget har jag en unik möjlighet just nu att sadla om och lägga ner tid och energi på att starta något nytt.

Frågan är hur man tar sig in på marknaden? Blocket känns lite oseriöst men kan ju länka till en hemsida med lite mer information. Tänker mig tex ett barnkalas där en viss budget för inköp av saker bestäms och sedan hjälper jag till att organisera, planera och genomföra.

Har någon nåt tips om hur man skulle kunna få kunder som kan tänka sig ställa upp som "testpersoner"?        

Svar på tråden Finns det plats för en "party planner" till i Sverige?