Mitt barn stör grannarna??
(Har inte läst tråden).
Så din granne bor alltså ovanpå? "Jag funderar på att gå upp och ge dom mitt mobilnummer". Brukar ju annars vara så att alla ljud hörs tydligt nedåt... Kan ju vara så att huset är väldigt lyhört...
Vet själv hur det är att bo i ett hus med ett barn som stör... I lägenheten ovanpå oss bor en flicka på 3-4 år... Det är mycket skrik och gråt, låter som en bebis... Emellanåt låter det som elefanter som springer på golvet... Emellanåt bankar det i golvet... Emellanåt låter det som tappade kulor på golvet... Det händer ibland på morgontid, ibland på lunchtid, ibland på eftermiddag och ibland på kvällen... Det ÄR irriterande och jag har många gånger funderat på att klaga eftersom det faktiskt stör och irriterar så enormt... MEN sen vet man ju inte hur mycket man själv stör när man själv går på golvet och man spelar musik ibland och skramlar i köket och så vidare... Och vi får ju själv barn inom kort, inom ett par veckor, så det känns fel att klaga när man själv snart får en bebis som troligtvis kommer skrika och gråta när som helst på dygnet... Man vill ju inte verka överkänslig heller... Barn som är små är svårt att göra någonting åt, man får kanske lov att acceptera läget och bara vänta på att barnet blir äldre och det blir bättre:)