Inlägg från: Fenrisulven |Visa alla inlägg
  • Fenrisulven

Mitt barn stör grannarna??

AnooYoo skrev 2012-09-24 09:54:03 följande:
    Men du tycker att det är ok att dina grannar inte ska kunna sova ut förrän om två år?
  • Fenrisulven
    selma03 skrev 2012-09-24 09:12:04 följande:
    Den här granne är galen. Dett finns alltid några sådana i ett hus eller även flera. De är ensamstående eller barnlösa samt hatande barn och störs av dem. .

ehhh what??Kräks
  • Fenrisulven

Nu bor vi iof i hus men vi har bott i lägenhet.
    Hade mina grannar haft en unge som väckt mig varenda morgon kl 06,00 så kan jag garantera att jag hade sett till så att mina hundar skällde lite sådär regelbundet runt 02,00 på natten.
    Men naturligtvis så ska man ha acceptans för tillfälliga störningar(fester ,barn mm)
  • Fenrisulven
    LaFontaine skrev 2012-09-24 11:46:12 följande:
    Bor man i lägenhet har man faktiskt en skyldighet att inte störa mer än nödvändigt också. Det handlar inte bara om rättigheter, barnfamilj eller inte!

Hänsyn är ett väldigt bra ord som många verkar sakna i sin vokabulär! 

Bra skrivet
  • Fenrisulven
    Satfläsk skrev 2012-09-24 11:53:39 följande:
    Marycaroline: Ja, fast ts försöker ju verkligen. Sen att han inte vill gå ut och leka med sitt barn kl 6-7 på morgonen har jag full förståelse för. Att barnet tappar en leksak eller skriker när han blir arg är svårt att förhindra. Antingen är det extremt lyhört, med tanke på att det hörs så bra i lägenheten ovanpå, eller så är grannarna extremt lättstörda/väckta. Öronproppar, vad är det för fel med öronproppar?!

Vad är det för fel med att ta sitt ansvar som förälder? och se till att ens barn inte stör (iaf inte så ofta)
  • Fenrisulven
    Jag1977 skrev 2012-09-24 11:57:28 följande:

men om barnet vaknar 06.30- de äter frukost och kollar på tv en stund så kanske klockan är halv åtta, åtta? då är det väl bara klä på sig och gå ut- inte alltid så kul men kanske inte heller så kul för grannaran att alltid bli väckta den tiden? ta med lite frukt och gå ut en timme eller två. För mig känns det inte som ett problem. Att däremot be grannarna sova med hörselproppar varje helg känns som ett problem och inte helt OK begäran.
  • Fenrisulven
    Satfläsk skrev 2012-09-24 11:59:05 följande:
    LaFontaine: Absolut är hänsyn viktigt!! Men jag tycker inte att föräldrarna ska behöva gå ut för att grannarna ska få sova och jag kommer inte ändra den åsikten. De försöker ju och är väldigt tillmötesgående när det gäller att lösa det här på bästa sätt.
    Sen kanske grannarna är surpittar och bara anser att ungen ska hålla käft, punkt slut! Men så hoppas jag inte är fallet.
    Varför är grannarna "surpittar" för att de inte vill bli väckta 06,00 på helgerna?
    Jag hade inte heller gillat det
  • Fenrisulven
    MaryCaroline skrev 2012-09-24 12:02:40 följande:
    Öronproppar? Du menar alltså att alla grannar som blir störda på något sätt under sin sömn ska sova med öronproppar? Det är ingen långsiktig lösning och som jag förstått det ska man inte sova med öronproppar för mycket av olika orsaker... Och det är ju inte direkt så man vaknar av att barnet skriker EN gång eller tappar EN leksak under en fleratimmarsperiod... Det är upprepade och långvariga tillfällen man reagerar mest på... 

Nä precis, detta rör ju sig om VARJE helg,jag hade oxå blivit skitsur.

skillnad om det är då och då
    Vi har kompisar som har ett mkt aktivt barn, de är ute varje helg på morgonen, just för att inte grannarna ska störas

• Fenrisulven
    Aruba skrev 2012-09-24 12:05:15 följande:

Om grannen skaffade en hund som hade behovet av att skälla varje morgon kl 8, vore det OK...? Han kanske är vallhund med låg skalltröskel och det borde ju du som granne förstå..?

Precis, så om mina hundar vill skälla mitt i natten,varje natt så får ju grannarna köpa det....
    eller så är det MITT ansvar att se till att MINA hundar inte stör
  • Fenrisulven
    Jag1977 skrev 2012-09-24 12:10:36 följande:
    fast rent krasst så kan man väl visa hänsyn även om stadgarna säger att det ska vara OK att leva livet efter 08.00. Har man inte småbarn är 08.00 kanske ingen tid man känner för att bli väckt varje helg även om du FÅR leva om då.

om du inte kan tänka dig att gå ut en timme eller två efter frukost så tycker jag nog att det är du som är oresonlig. spelar ingen roll om du har rätt att leva om efter åtta. man visar hänsyn ändå.
Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??