Inlägg från: Fenrisulven |Visa alla inlägg
  • Fenrisulven

Mitt barn stör grannarna??

Bambiblogg skrev 2012-09-25 09:53:34 följande:
    Men även lagen säger nog något helt annat om det gäller en hund eller ett barn (som räknas som en som bor där). 

Min man är jurist och kollade upp lagen lite när våra grannar klagade som mest och det visade sig att det är rätt så svårt att göra något åt det när det gäller barn. Man måste kunna leva sina liv i sitt eget hem. 

som jag skrivit innan, jag hade låtit mina hundar skälla lite sådär lagom vid tvåtiden på natten,varje natt.
    så kan man ju se hur kul det är att bli störd varenda morgon
  • Fenrisulven

Förstår inte varför det är så svårt att fatta att grannen blir sur om han/hon blir väckt 06 varenda morgon.
    verkar mest som om föräldrar tycker det är ok att deras barn stör andra,hursomhelst och närsomhelst, med ursäkten : de är ju barn,barn hörsKräks

• Fenrisulven
    Bambiblogg skrev 2012-09-25 09:59:51 följande:
    Ja och då kan man ju faktiskt ta till lagliga åtgärder, till skillnad om mina barn springer runt kl. 9 på morgonen. 

Eller hur? jag hade såklart skyllt på att era ungar väcker hundarna{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Fenrisulven
    Flaminia skrev 2012-09-25 10:00:00 följande:

Men de som störs av grannarnas ungar måste ju också kunna leva sina liv i sitt eget hem. Varför kan inte de med störande ungar anstränga sig för att anpassa sig?

ja, det undrar jag också
  • Fenrisulven
    Flaminia skrev 2012-09-25 10:03:14 följande:

Även om man inte kan ta till lagliga åtgärder hör det väl till sunt förnuft att lära sina barn att visa omgivningen hänsyn. Men du är kanske en sån som tycker att man ska låta ungarna springa runt och skrika i affärer också bara för att det inte är förbjudet.

ska bli intressant att se hur dessa barn klarar sig i vuxenlivet sen
  • Fenrisulven
    LaFontaine skrev 2012-09-25 10:09:54 följande:
    TS har fått massor av tips. Att gå ut och leka en sväng på morgonen om barnet är livligt tidigt är väl en utmärkt idé? Att föra en dialog med grannarna är väl också en idé. Jag hade en gång en granne som berättade att de försökte få sitt barn att leka i rummet som låg längst ifrån vårt sovrum för att störa minst. Att grannen tog hänsyn gjorde ju att vi också tog än mer hänsyn och dessutom hade större förståelse. 

Så svårt är det väl ändå inte? 

precis, tipsen har ju vällt in. sen är ju frågan om man tar åt sig....
  • Fenrisulven
    myamone skrev 2012-09-23 17:31:45 följande:
    Bor man i hyreslgh. får man ta hänsyn. Jobbar själv natt och vill ha tyst på dagen, alla som ligger på sjukhus och  bor på vårdboende, vill ju ha pigg och utvilad personal på natten
    Jag jobbar som ssk, så jag säger detsamma...
  • Fenrisulven
    Bambiblogg skrev 2012-09-25 10:24:01 följande:
    Men nu gäller detta inte klockan 6 på morgonen, för det skulle jag förstå också. Utan det gäller klockan 9 på morgon. 

men du skanske ska läsa ts??? hennes unge vaknar 06,00-06,30 VARENDA dag
  • Fenrisulven
    Elin 885 skrev 2012-09-25 10:38:12 följande:
    ok så bara för att ni nte får sovmorgon på helgen så ska ingen få det??? att få sova till nio en helg tycker jag är humant! det är inget stort krav, jag vill gärna sova till 10 i alla fall.

Precis,jag går upp 5-5,30 i veckorna eftersom hjag börjar 7,00. Alltså vill jag gärna sova tills jag vaknar av mig själv på helgerna(ofta runt 9).
    men detta är tydligen en onödig lyx enl många småbarnsföräldrar
  • Fenrisulven
    Bambiblogg skrev 2012-09-25 11:03:01 följande:
    DU kanske ska läsa TS. Det var då han vaknade, sen satt i soffan och åt smörgås framåt kl. 8. 

"Jag anser att han är okej tyst fram till 08.00 och efter det ska det ju vara "fritt fram"" 

Uppenbarligen tycker inte grannarna samma sak
Svar på tråden Mitt barn stör grannarna??