• Kameliadamen

Barnledig 24 timmar! Vad hitta på i Sörmland?

Jippiee! Jag och min man blir barnlediga lördag till söndag i slutet av november, det var nu 1 år sedan sist.

Vår barnvakt bor i Sörmland så vi tänkte hitta på något i detta vackra landskap. Vi vill sova över på något mysigt ställe och även kunna göra något speciellt och roligt på lördagen. Kostnad spelar inge större roll, det kan vara billigt eller dyrt.

Vi lämnar barnet lördag eftermiddag och hämtar söndag eftermiddag.

Har ni några häftiga tips som vi kan göra i Sörmland?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-26 17:26
    Tack för bra tips på övernattning, mysiga ställen finns det säkert gott om.

Däremot efterlyser jag gärna någon aktivitet som vi kan göra, övernattningen får bli vad som är närmast.
    Vad finns det att se, göra, uppleva som kan passa en hösteftermiddag/kväll och för ett gammalt par i sina bästa år :)

Vi är öppna för alla förslag. Själva har vi lite dålig fantasi. En skogspromenad känns lite lamt, något mer annorlunda att se eller uppleva vore toppen.

• Svar på tråden Barnledig 24 timmar! Vad hitta på i Sörmland?
  • Duckan

Trosa, både Stadshotellet och Bomans är värda ett besök. Billigare alternativ är Ågårdens Bed and Breakfast.

• Butterscotch

Yxtaholms slott (Flen) eller Sundbyholms slott (Eskilstuna) kanske kan vara nåt? Det var ett tag sen jag åt på Sundbyholm men minns det som riktigt bra.

• Kameliadamen

puff**

Tack för bra tips på övernattning, mysiga ställen finns det säkert gott om.  

Däremot efterlyser jag gärna någon aktivitet som vi kan göra, övernattningen får bli vad som är närmast.
    Vad finns det att se, göra, uppleva som kan passa en hösteftermiddag/kväll och för ett gammalt par i sina bästa år :)

Vi är öppna för alla förslag. Själva har vi lite dålig fantasi.   En skogspromenad känns lite lamt, något mer annorlunda att se eller uppleva vore toppen.

Svar på tråden Barnledig 24 timmar! Vad hitta på i Sörmland?