• oktobermamman93

borde inte håravfallet sluta snart?

min dotter är 1 år och 2 månader men detta håravfall efter förlossningen verkar ALDRIG sluta :(
    märkte för ett tag sen att jag har som babyfjun som växer upp ur benan, så det börjar ju iaf växa ut men jag tappar ändå massor!!!

hur länge tog det för er innan håret slutade falla av!

det ligger tussar överallt och sätter sig i kläder m.m. så jobbigt :(

• Svar på tråden borde inte håravfallet sluta snart?
  • Vinterankan

Kommer inte ihåg när det slutade med första barnet. Men med andra så håller det på för fullt, han är 6 månader. Började när jag slutade amma för 3 månader sedan.

• Solljuset

men åh vad uppmuntrande detta känns ;) Jag började tappa håret när gumman var tre månader, hon är nu 5 och jag levde på hoppet att det snart slutar för jag har kala fläckar!!!

Bara gilla läget med andra ord då ;)

• I969

För mig höll det på i två år... Testades för både järnbrist och sköldkörtelproblem, vilket tydligen kan vara bidragande orsaker, men det var inget av dessa. Blev rekommenderad zink av läkaren. Började äta kosttillskott då, sen gick det bättre.

• oktobermamman93
    shine skrev 2012-11-18 01:05:16 följande:
    Du kan behöva järntillskott.
    nej de behöver jag inte, har redan kollat det av andra orsaker :/
  • oktobermamman93
    I969 skrev 2012-11-18 07:43:28 följande:
    För mig höll det på i två år... Testades för både järnbrist och sköldkörtelproblem, vilket tydligen kan vara bidragande orsaker, men det var inget av dessa. Blev rekommenderad zink av läkaren. Började äta kosttillskott då, sen gick det bättre.
    får testa det, står inte ut med alla dessa tussar längre :(
Svar på tråden borde inte håravfallet sluta snart?