Whitetrash86 skrev 2012-11-20 19:47:26 följande:
så egentligen hjälper det inte alls att kolla upp ens familjemedlemmar genom gps. Skulle det hända något så händer det ju oavsett man ser telefonens plats eller inte.
Bara för att det står att han är på skolområdet så betyder det ju inte att han är fri från elakheter. Så där ger ju inte gps:en någon trygghet alls.
Ser bara att gps kan vara bra när personen är försvunnen eller om mobilen är borttappad/stulen.
Hade de lyckats sno hans cykel så jo då hade jag märkt det då det hade tagit mycket längre tid att ta sig från punkt a till b. På skolgården så är det personal jämt och det är deras jobb att se till att barnen är trygga.
Ja, men självklart så händer det saker oavsett om man gps-övervakar eller inte, men med gps så kan man upptäcka det snabbare och det gör att jag känner mig tryggare.
Det är andra tider i dag än när jag var liten. Lite intressant är det att Engla har tagits upp som exempel, då just hennes fall är en bidragande orsak till att jag och min man har valt detta. Hennes kropp hittades nära mitt barndomshem. Sen har vi några andra fall i närheten av mord, grov misshandel, förföljelse m.m. som gör att för mig är det ett mycket enkelt beslut.