• Anonym (ledsen)

Chanser vid mensliknande blödning efter ivf?

Hej, finns det någon som upplevt samma men ändå lyckats?

Har gjort vår första ivf med embryoåterföring den 12 november. Den 23e fick jag en mensliknande blödning med mycket blod som fortsatte hela helgen - blödde nästan lika kraftigt som vid mens. Ändå skillnaden var att mensvärken var mer lätthanterlig. Jag brukar ha så ont att värktabletter i hjälper, nu behövde jag ingen tablett alls. Brukar också få kraftiga kramper, det är inte ovanligt att jag kräks pga dem - detta besparades jag från denna gång.

Rmc vill att jag ska fortsätta med progesteronvaggisarna även denna vecka och ta ytterligare grav.test den 30 november. I måndags testade jag negativt. Rmc säger att chansen att jag är gravid är mycket liten, men att det har hänt och att de därför ändrat sina riktlinjer och flyttat fram testdagen till tre veckor efter äggplockningen.

Jag följer deras råd, men tycker det är jättejobbigt. Biverkningarna från progesteronet har ökat efter mens(liknande blödningen) och det molar i livmodern och illamåendet går i vågor. Det är en hemsk terror utan hopp!

Jag undrar, finns det någon som gått igenom samma sak och ändå varit gravid? Snälla snälla hör av er!

• Svar på tråden Chanser vid mensliknande blödning efter ivf?
  • tinglo

Svårt att säga. Jag har haft blödningar med alla mina tre, men de har inte varit så kraftiga. Mer som flytningar i olika omgångar.

Förstår din frustration men följ deras råd och fortsätt med progisarna ett tag till. När var din beräknad mensdag eller kom det blod tidigare?

Lycka till och kram    

• Anonym (ledsen)

Det för ditt svar tinglo.
    Jag tycker det är svårt att beräkna mensdagen iom hormonbehandlingen. Men blodet kom nog ganska precis enligt schemat, har en cykel på 30-32 dagar. Startade med nedregleringsspray (långa programmet) och fick efter det en blödning den 23 oktober och dag 32 efter det kom den mensliknande blödningen. Tog ägglossningssprutan onsdagen den 7 november, äp samma fredag.

• Anonym (ledsen)

puffar

• asa02

hur gick det för dig? jag e på rd 14 och har fått mensiga blödningar:(

Svar på tråden Chanser vid mensliknande blödning efter ivf?