LISTA på "vad göra" vid upprepade missfall
Hej alla som kämpar!
Jag har hängt med lite på olika trådar om missfall och upprepade missfall. Själv har jag inget biologiskt barn och försöker få det nu. Snart ett år har gått sedan jag fick mitt första missfall och sedan dess har jag haft tre till, alltså fyra totalt.
Jag skulle vilja att vi här samlade alla idéer och förslag som vi kan komma på samt, om vi själva har testat dem, även skriver om hur det gått. Än så länge har jag provat följande:
Levaxin (jag hade lite förhöjt värde på sköldskörteln när jag gjorde en missfallsutredning)
Trombyl (ska hindra tex små blodproppar)
Progestoron (dessa ska jag "föra upp" två gånger om dagen när jag väl är gravid)
Akupunktur (har precis börjat och vitsen är att förkorta min menscykel, men just nu verkar det bara ha förlängt den)
Örter (något kinesiskt örtextrakt som jag ska ta varje dag under de första månaderna av akupunktur)
Detta är var jag provat, vad har ni provat? Jag skulle vilja prova Prednisolon men har inte hittat någon läkare som vill ge mig det. Ännu . Efter fyra missfall är jag beredd att prova lite vad som helst, känns det som...!
Sedan vore det ju förstås bra med ett forum där vi kan peppa varandra så mycket som möjligt!!!