Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
Jobbar ni heltid allihop eller?
Jobbar ni heltid allihop eller?
Grattis Gweny! Helt underbart ju! Jag antar att du inte riktigt vet ännu i vilken vecka du är i?
Våran lycka blev kortvarig, fick konstaterat ma, efter jag varit orolig då alla symtom en dag bara försvunnit.
Ska in på måndag och göra 2a utlåtande och behöva få igång det, då det inte kommit igång av sig själv.
Känns så fruktansvärt orättvist, när vi fått kämpa så och det blev såhär...
Hoppas det går bättre för er andra!
Vi väntar på tid hos IVF-kliniken. Hade hoppats innan semestern men så blev det inte, så blir till hösten. Är så sjuuuukt jävla less på detta! Låt mig bara få veta om jag någonsin kommer få ett barn till eller inte, bättre än ovissheten! Fattar inte vad fan det sitter i, ingen av oss har ju nåt "fel"! Om jag hade förstått anledningen åtminstone, att någon av oss hade något mindre fördelaktigt i vår kropp eller funktion, men icke. Vad sjutton sitter det då i?! 22:a försöket misslyckades nyss... Trodde dottern tog lång tid på sig, 6 månader, jo pyttsan...
Känns så sjukt att IVF skulle funka så lätt. Jag menar vi har försökt i 22 månader varav ett positivt resultat som varade i ett dygn typ. Och många här har försökt längre än så. Och då ska man gå och lyckas på typ 3 försök. Känns så overkligt.
Hej tjejer!
Jag har skrivit här litegrann tidigare och läser vad ni skriver. Vi har försökt få syskon i nästan 1,5 år nu och de andra barnen gick snabbt så vi har varit förtvivlade och hade ett första IVF-samtal inbokat i början av augusti.
Men på det 16:e försöket lyckades vi och jag fick ett fint plus förra veckan. Känns fortfarande såklart overkligt och det är ju absolut inte säkert att det kommer gå vägen denna gången. Men nu vet vi att det går. Med detta ville jag bara peppa er andra, plötsligt kan det faktiskt hända. Ha en fin sommar!
Hej tjejer! Ni är många nya och jag har inte riktigt hängt med i svängarna senaste tiden då som kanske några av er minns vi äntligen efter 4½ års kämpande lyckades bli gravida igen!
Tänkte bara meddela att i måndags så kom det en liten tjej till världen som vi har kämpat för denna lilla bruden alltså!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att även alla ni får möjligheten att uppleva detta igen oxå inom en snar framtid och alla tummar jag har hålls för er allihopa.
Fröken Frågvis: Om jag inte minns biologilektionerna helt fel så är tjejspermier mer livsdugliga men långsammare medan killspermier är känsligare för påverkan och dör lättare, men de är snabbare. Kanske finns svaret på din fråga i den teorin?