Ampin skrev 2013-06-05 19:25:58 följande:
Neeej vad störigt! Att det ska handla om bara timmar, vad är oddsen?!! Men du får precis som du säger försöka se det positivt, du kommer vara dig själv under intervjuerna och få en sommar "ledig" från hormonbehandlingar...
Eller hur! Men en sak som är positivt, i nästa vecka har jag tre (!) jobbintervjuer inbokade, en första intervju och två där jag träffar företaget för andra gången. Om mensen hade kommit tidigare så skulle jag varit mitt inne i behandlingen och mått Gud vet hur. Nu är jag istället hormonfri (inte helt, men i alla fall inga extra tillagda) och mår förhoppningsvis tipp topp och briljerar förhoppningsvis rejält så att jag lyckas i alla fall ro hem ett av jobben.
mammamia78 skrev 2013-06-05 09:26:46 följande:
Tror jag fått mensen, men smärtan är lite annorlunda mot för hur den brukar vara vid mens för mig. Kraftigare och blodflödet känns mindre, mer ljusrött blod utan så mycket klumpar i som det brukar (ursäkta detaljer).
Är det mensen trots allt eller kan det vara en graviditetsblödning? Anledningen att jag undrar är för den inte brukar komma tidigare som den gjorde nu... och smärtan var lite annorlunda, magen är sjukt svullen och det gjorde ont när jag gick förut till affären och tillbaka varje steg ömmade magen.
Det kan vara vilket som. En blödning trots graviditet kan se så olika ut. Det kan vara en sådan blödning. Det kan vara ett tidigt missfall eller så är det bara en helt vanlig mens, men lite annorlunda mot dom du brukar ha. Om du inte redan har gjort det så ta ett test. Det är det enda som kan ge dig svar på din fråga