Inlägg från: Oförglömlig |Visa alla inlägg
  • Oförglömlig

hur ofta byter ni disktrasan?

Jag bara undrar hur ofta ni byter ut eran disktrasa. har fått svar av vänner och bekanta som skiljer sig så oerhört i hur ofta och undrar därför hur ofta ni på Familjeliv byter eran disktrasa.

kommentera gärna varför och så=)

tack=) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?
  • Oförglömlig
    Ano Nymast skrev 2012-11-28 21:24:35 följande:
    Kortaste alternativet är en VECKA? 
    Här byts den varje dag.
    Var stressad när jag gjorde tråden min man satt och tjötade på att jag skulle sätta på våran serie vi tittar på=)
    men sista alternativet annat finns ju också:)

jag byter MINST en gång i veckan men efter jag läst här ska jag nog köpa andra trasor och köra varje dag=) 
  • Oförglömlig
    Elin 885 skrev 2012-11-29 08:03:33 följande:
    Vi byter en gång i veckan i samband med städningen. (byter även sänglinne och alla handukar då också). om man torkat upp t ex spilld mjölk eller så, så byter jag då också. vi är bara två personer så det blir inte så mycket spillande, som det lätt blir med barn...kan jag tänka =).
    haha ja jaghar två barn och det spills en del vissa dagar. 
    om man torkar upp mjölk ska man skölja trasan med kallt vatten och krama ur den för att det inte ska lukta sedan.
    men jag är väl extrem jag med ibland för jag byter MINST en gång i veckan och det  är då man inte använt den så mycket. används den så byts den oftare hehe:P

tål inte äckliga trasor.....  
  • Oförglömlig

jag köper skonas trasor på ica tycker de varit ok MEN jag upplever just nu att de fort blir sunkiga. känns nästa slemmiga fort.... vet inte hur jag ska förklara....

men vanliga wettex-trasa går dem att tvätta upp eller skulle ni rekomendera en annan trasa om jag vill börja koka dem och använda mer?

kanske skulle testa mikrodukar? hur länge kan man använda dem? koka och så? 

Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?