Inlägg från: iamme |Visa alla inlägg
  • iamme

hur ofta byter ni disktrasan?

Byter disktrasa flera gånger i veckan.. Snudd på varje dag faktiskt. Tvättas sen i maskin.
    Smutsiga disktrasor är något av det äckligaste jag vet. VÄGRAR använda. På arbetet är jag miljöbov som tar papper istället. Klarar inte snusket. (men jag städar iallfalla efter mig,,,)

• iamme

Galet skabbigt att inte byta åtminstone någon gång i veckan.. Spills det inte hemma hos er? Självtorkande diskbänkar? *brrr* (går och slänger kökets disktrasa i tvätten med en gång)

• iamme
    PinkSugar skrev 2012-11-28 21:22:18 följande:
    Min diskbänk är så liten att det går utmärkt att ta några svepande tag med diskborsten. Jag behöver nästan aldrig använda min disktrsa
    Tro mig.. Mitt stora problem med obytta disktrasor är att behöva röra dom och smeta ut bakterier över ytan.. (eller ännu värre när nån tvättar deras ont anande ungar i ansiktet efter måltid med wettexduken för köket ). Om du tar med diskborsten istället är du "förlåten". Men lämnar det inte vattenränder efter sig?
  • iamme

Enda skälet till att jag inte byter varje dag är att ibland tar sambon hand om diskbänken. Han är inte lika lätt-äcklad som jag.

Svar på tråden hur ofta byter ni disktrasan?