• jenny0622

en vecka efter äl har mensvärk , ömmabröst :/ ??

hej  

nu har det gått en vecka sen jag haft äl  någon som har haft menvärk efter ÄL och ömma bröst ?
    sjukt konstig har aldrig kännt så innan , i vanligfall innan  jag får min mens så brukar jag få mensvärk innan två dagar sen får jag  min  mens , jag får min mens den 16 .

• Svar på tråden en vecka efter äl har mensvärk , ömmabröst :/ ??
  • carro93

Jag brukade också få mensvärk och ömma bröst ca 2 dagar innan mens.. Den här gången flera dagar innan och det blev ett + i tisdags :)

• jenny0622
    carro93 skrev 2012-12-07 15:12:49 följande:
    Jag brukade också få mensvärk och ömma bröst ca 2 dagar innan mens.. Den här gången flera dagar innan och det blev ett + i tisdags :)
    gratis :) jag får vänta lite till 3 dagar tills jag får min mens ... men känns ej som att den ska komma nu har jag inga syntom förutom ont i bröstvårter .. när kan man göra ett gravtest ? 
  • carro93

Du skulle nog kunna göra nu men det är så olika från person till person.. Vissa får + 4 5 dagar innan mens och andra 5 dagar eftr4 väntad mens.. men det kansk4 är bäst att vänta 3 dagar och se :)

• jenny0622
    carro93 skrev 2012-12-11 14:43:48 följande:
    Du skulle nog kunna göra nu men det är så olika från person till person.. Vissa får + 4 5 dagar innan mens och andra 5 dagar eftr4 väntad mens.. men det kansk4 är bäst att vänta 3 dagar och se :)
    ja jag får nog vänta Glad 
  • jenny0622
    carro93 skrev 2012-12-11 14:43:48 följande:
    hej carro 

nu har jag gjort ett gravtest  2 dagar innan mens  och fick ett postiv svag streck .. va det för dig samma eller ?
    kolla in bilden

• carro93

Åh grattis!! :D ja jag testade en dag innan mens och fick positivt :) ganska likt ditt test :) gjorde även ett test en vecka efter jag plussade oh då var teststrecket starkare än komtrollstrecket ;)

• jenny0622
    carro93 skrev 2012-12-13 11:19:02 följande:
    Åh grattis!! :D ja jag testade en dag innan mens och fick positivt :) ganska likt ditt test :) gjorde även ett test en vecka efter jag plussade oh då var teststrecket starkare än komtrollstrecket ;)
    tack ! hehe jag va så tveksam att det var postiv men det är det Skrattande 
    vet  du när man ska kontakta barnmorskan ?
  • carro93

Det är det utan tvekan! :) Jag ringde henne i förgår, då var jag i vecka 4+6. Fick då en tid 22 Jan. jättesent :S så ring nu :) lika bra!

• jenny0622
    carro93 skrev 2012-12-13 11:37:49 följande:
    Det är det utan tvekan! :) Jag ringde henne i förgår, då var jag i vecka 4+6. Fick då en tid 22 Jan. jättesent :S så ring nu :) lika bra!
    jaha okej tack för info :) 
  • jenny0622
    Emelie 1987 skrev 2012-12-13 11:56:40 följande:
    Grattis båda två. :)
    tack tack  ! Skrattande
Svar på tråden en vecka efter äl har mensvärk , ömmabröst :/ ??