• Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-22 18:44:59 följande:
    31/7 fick jag idag. Och hon sa att hon kunde datera det redan nu?!? Aja stämmer bra med ägglossningsprutan iaf ;) Jag har redan börjat köra mammabyxor. Tycker alla byxor inkl leggings trycker så obehagligt på magen... När skulle du göra nästa UL? Gjorde du kub? (Glömsk )

Gjorde kub och allt såg bra ut. Nästa ul blir i slutet av februari el början av mars, har inte bokat min tid ännu. När ska du nästa gång?
  • bennysson
    jagvill85 skrev 2013-01-23 08:50:53 följande:
    Gjorde kub och allt såg bra ut. Nästa ul blir i slutet av februari el början av mars, har inte bokat min tid ännu. När ska du nästa gång?

4 mars.. I vecka 19. Evig väntan dit känns det som haha. Vill veta köönet!! Men har bestämt att det blir ingen shopping före! Har en del kvar sen sonen var liten men man vill ju alltid köpa något nytt ;) speciellt om det blir en tjej denna gång...
  • önskarnu

Var på daterings ul idag... och vi fick se att vi ska få en liten pojke :) Han vägde 193g och jag beräknas till den 23 juni, alltså 18+4 idag... Allt såg bra ut, är världens lyckligaste!! Trevlig helg!

• jagvill85
    önskarnu skrev 2013-01-25 17:38:39 följande:
    Var på daterings ul idag... och vi fick se att vi ska få en liten pojke :) Han vägde 193g och jag beräknas till den 23 juni, alltså 18+4 idag... Allt såg bra ut, är världens lyckligaste!! Trevlig helg!

Härligt :) Trevlig helg!
  • bennysson
    önskarnu skrev 2013-01-25 17:38:39 följande:

Åh grattis !!!!! Vad spännande!!!
  • jagvill85

Har så ont i höften Plus området kring svanskotan...inte så att jag inte kan gå men en molande värk. Nån annan här som känner el har känt så?

• bennysson
    jagvill85 skrev 2013-01-31 17:44:53 följande:
    Har så ont i höften Plus området kring svanskotan...inte så att jag inte kan gå men en molande värk. Nån annan här som känner el har känt så?

Låter som foglossning.. Prata med barnmorskan man kan få gå till sjukgymnast. Inget farligt så oroa dig inte :)
  • jagvill85
    bennysson skrev 2013-01-31 19:55:20 följande:
    Låter som foglossning.. Prata med barnmorskan man kan få gå till sjukgymnast. Inget farligt så oroa dig inte :)

Tack för tipset men tyvärr har jag ingen barnmorska. Verkar som om man endast går hos gyn under graviditeten här i landet. Lärde mig också igår att välling endast ges i Sverige o Finland. Hursomhelst känns det bättre nu. Börjar också kännas som om magen verkligen börjar växa lite nu och inte bara rör sig om svullna tarmar Fick tid till rul den 6.3, en evighet tills dess! Du hade tid 4.3 eller hur?
  • bennysson
    jagvill85 skrev 2013-02-04 15:24:30 följande:
    Tack för tipset men tyvärr har jag ingen barnmorska. Verkar som om man endast går hos gyn under graviditeten här i landet. Lärde mig också igår att välling endast ges i Sverige o Finland. Hursomhelst känns det bättre nu. Börjar också kännas som om magen verkligen börjar växa lite nu och inte bara rör sig om svullna tarmar Fick tid till rul den 6.3, en evighet tills dess! Du hade tid 4.3 eller hur?

Ja 4 mars . Längtar !! Japp magen börjar ta fart. Sprang till bussen igår i ösregn och fick så oooont i magen vet inte om det var kramp eller sammandragning (?) men det gjorde ont. Inget mer springa för mig..känns trist att börja begränsa sig redan v 15/16 men så är det väl. Känner mig lite bitter över att denna graviditet Gett mig alla plågor som går typ. Haha hade bg. Förväntat mig en graviditet som med sonen... Hur lätt som helst. Inga krämpor mm. Min man sa lite skämtsamt jaaa du var ju fem år yngre då! Inte uppskattat ;) haha
  • jagvill85

Hej, hur går det? Jag har just varit i London och shoppat lite roliga mammakläder Tror mig också ha känt lite liv och rörelse i magen de senaste kvällarna o nätterna men det är ju så svårt då man inte vet hur det skall kännas ...

Svar på tråden Vi som blev gravida med Gonal F !