• kossann

Bäbisplanering inför nästa år

Hej på er!

Här har ni mej en tjej som fyller 41 år i mitten på januari.
    Jag har tre barn sen tidigare med min f.d man. Barnen är stora nu, de är 20,18 och 15 år.

Sen 3 år tillbaka är jag särbo, och just nu planerar vi för fullt med att flytta ihop.
    Han är 44 år, och har inga barn.

Vi har under det senaste året pratat jättemycket om det här med barn.
    Jag trodde att jag var klar med den biten, men med tiden har jag insett att jag vill skaffa en familj med min blivande sambo. Om någon hade sagt till mej för 6-7 år sen, att när du är över 40 så kommer du att försöka skaffa en liten till så hade jag nog bara skrattat den personen upp i ansiktet.

Min blivande sambo har varit tveksam pga att han tycker att han börjar bli för gammal för att bli pappa för första gången. När vi har pratat om det, så har jag sagt att beslutet måste hans. Att det måste vara något som han verkligen vill.

I alla fall så höll vi på att laga mat häromkvällen och då säger han bara rakt ut: Vi gör det, vi skaffar en liten!
    Jag vände mej om och tittade på honom och där står han och ser jätteglad ut. Nu vet jag vad jag vill, vi gör det säger han igen! Tala om att jag blev paff. Vi pratade bara helt allmänt om hur dagen på jobbet hade varit, och så säger han så där bara!
    I alla fall, nu går jag bara och väntar på att det ska bli torsdag så jag kan beställa tid för att ta ut spiralen Glad

Ville bara berätta det för någon, då vi har beslutat att inte berätta för någon annan innan det första är så att jag är gravid (vem vet, vi kanske inte ens kan bli gravida tillsammans) och för det andra, att vi känner att det är dax för omgivningen att få veta.

Hej på er så länge :)

• Svar på tråden Bäbisplanering inför nästa år
  • pernilla78

Men gud va härligt! Grattis till er och lycka till!

Jag har spiral men hoppas på att den är oduglig, är än så länge särbo, men till våren blir vi ev sambo. Bara längtar!!!!

• Geelda

Grattis till ett gemensamt beslut och lycka till med "verkstaden". Ni kommer säkerligen inte att ångra er och du vet ju vad du ger dig in på

Svar på tråden Bäbisplanering inför nästa år