• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • melea

Jag har haft 4 misslyckade graviditeter på 1,5 år.

1. Missfall i v5, kan ha varit ett x som kroppen själv tog hand om, men det har jag kommit fram till senare så det är inget jag kommer att få veta.

2. MA upptäcktes v8

3. X på vänster äggledare, operation men fick behålla äggledaren

4. MA upptäcktes v9

Nu väntar jag på första mensen efter sista MA.

Vi fick göra missfallsutredning, den visade inget men det var bara ett blodprov, fick du nåt svar på din utredning och hur gick den till?

• Besa

Hej välkommen hit, kul a någon kunde skriva. Beklagar för dina missfall, det tar hårt på psyket. Har du några tidigare barn ? Jag har också lämnat blodprov enligt min läkare var allt normalt.. Men däremot så var mina TPO antikroppar för sköldkörteln väldigt höga.. Men jag hade ett normalt TSH. Jag fick inget svar från läkaren vad som kommer hända härnäst. Men däremot har jag läst att har man höga TPO antikroppar ökar missfallsrisken.. Jag har börjat ändra min kost efter jag har läst en massa att paranötter som innehåller mycket selen kan sänka antikropparna.. Så nu ska jag lämna blodprov igen på måndag.. Hoppas på bättre resultat.. Jag ska lämna mitt blodprov var sjätte vecka.. Men däremot jag jag börjat äta trombyl som gör att det blir mer gynnsamt i livmodern samt folacin som innehåller folsyra och ACO gravid vitaminer.. Så vi får se hur det blir hoppas på bättre lycka nästa gång..

• che71

Hej!
    Besa o melea - beklagar era missfall.

Själv har jag haft 4 missfall nu på 2 år (första missfallet på Nyårsafton 2010 o sen 3 ytterligare i år).
    Vi har försökt få barn i 2½ år. (med ÄL tester varje månad)
    Det tog 1 år att bli gravid efter första missfallet, då fick jag Pergotime för att maxa ÄL.
    Inga barn sen innan.

Det längsta vi kommit är v 11 (2:a graviditeten o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare).

Vid 3:e graviditeten provade jag på eget bevåg att ta 1/4 tablett Barnalbyl (motsvarande Trombyl) men det hjälpte inte.

Missfallsutredningen visade bara APC resistens hos mig så jag fick prova blodförtunnande sprutor nu sist men det hjäpte inte, läkaren verkar tycka att inget mer finns att göra för att hjälpa oss, det är bara min ålder som är kruxet...41 år nu.
    Men flera jag känner har fått barn i sen ålder, helt utan missfall...det är konstigt att vissa av oss får så många!!

Besa paranötter låter bra, ska leta efter det!!
    Varför tar du Folacin? Det ingår väl tilräckligt med folsyra i gravidmultivitaminer?

• Besa

Läkaren sa att det va ok att äta folacin och och ACO vitaminer.. Jag frågade aldrig men man får ju hoppas att det är ok att det inte är någon problem.. Beklagar dina missfall, vet verkligen hur det känns.. Har du provat med zonterapi ? Har hört varmt om den.. Kvinnor som har problem med överaktivitet deras immunförsvar har förbättrats tack vare zonterapi. Jag vet själv inte hur mycket det stämmer med det låter intressant.. Värt att prova allt möjligt.. Har dem kollat dina värde på TSH ? Kanske det är det som spökar.. Jag man hoppas verkligen det ska få.. Min läkare säger till mig vi vet att du kan bli gravid eftersom det har gått tre gånger och att alla graviditeter har varit lyckade.. Att min dotter dig i magen har det ingen betydelse att graviditeten inte har varit normalt. Barnet dog pga infektion.. Så man har ju lite hopp.. Det gäller bara att hålla tummarna..

• Tessan1980

Hejsan!!

Får man lov att hoppa in här?

Beklagar verkligen alla era missfal.. Vet vad ni går igenom.  

Haft 2 MA och 1 MF under 3 år. Första MA 19 November 2009 i grav.v 20, MF Oktober 2011 i grav.v 7 och andra MA 11 Oktober 2012 i grav.v 19.

Har PCO sen innan därför svårigheter att bli gravid. Nu har vi äntligen fått svar efter vårt senaste MA att jag har bildat proppar på moderkakan som stryp tillförslen till barnet. Så vid eventuell nästa graviditet så ska jag äta Trombyl och ta Innohep!! Så nu hoppas man verkligen att det funkar för oss...     

• Besa
    Tessan1980 skrev 2013-01-03 14:55:00 följande:
    Hejsan!! Får man lov att hoppa in här? Beklagar verkligen alla era missfal.. Vet vad ni går igenom.   Haft 2 MA och 1 MF under 3 år. Första MA 19 November 2009 i grav.v 20, MF Oktober 2011 i grav.v 7 och andra MA 11 Oktober 2012 i grav.v 19. Har PCO sen innan därför svårigheter att bli gravid. Nu har vi äntligen fått svar efter vårt senaste MA att jag har bildat proppar på moderkakan som stryp tillförslen till barnet. Så vid eventuell nästa graviditet så ska jag äta Trombyl och ta Innohep!! Så nu hoppas man verkligen att det funkar för oss...     

Usch beklagar dina missfall vet precis hur det känns.. Så skönt att dem vet nu vad felet ligger.. Hoppas verkligen du får snart plus på Stickan.. Kram och välkommen hit
  • Medina86

Får jag åxå följa med här?

har nu genomgått min 3 missfall. det senaste va nu den 13 november-12 i v22. där jag förlorade min ängla dotter. mår fruktansvärt dåligt och förstår inte varför detta har hänt? först 2 tidiga missfall i v 11 och v7... sen trodde jag/vi att då när man passerat 12v att NU är de vår tur. vi fick se vår underbara flicka på UL och jag längtade sååååå efter henne. men en natt tog allt slut,bara så.Gråter jag fick ont i magen värkar kom igång dagen efter födde jag min dotter och hon slutade att andas. SORGEN är obeskrivlig. jag förstår inget. nu startas en utredning vet inte alls vad dom kommer göra. har lämnat massa blodprov innan som dom ska ha. min moderkaka har skickats iväg se om det var något med den. själva obuktionen av vår ängel valde vi bort. kände att hon inte skulle behöva lida mer. nu är hon gravsatt i minneslund och vårt liv är för alltid förändrat! Kram på er! 

• che71

Tessan o Medina!
    Beklagar era MF/MA...så hemskt med så sena MF dessutom.

• Besa
    Medina86 skrev 2013-01-03 17:40:52 följande:
    Får jag åxå följa med här? har nu genomgått min 3 missfall. det senaste va nu den 13 november-12 i v22. där jag förlorade min ängla dotter. mår fruktansvärt dåligt och förstår inte varför detta har hänt? först 2 tidiga missfall i v 11 och v7... sen trodde jag/vi att då när man passerat 12v att NU är de vår tur. vi fick se vår underbara flicka på UL och jag längtade sååååå efter henne. men en natt tog allt slut,bara så. jag fick ont i magen värkar kom igång dagen efter födde jag min dotter och hon slutade att andas. SORGEN är obeskrivlig. jag förstår inget. nu startas en utredning vet inte alls vad dom kommer göra. har lämnat massa blodprov innan som dom ska ha. min moderkaka har skickats iväg se om det var något med den. själva obuktionen av vår ängel valde vi bort. kände att hon inte skulle behöva lida mer. nu är hon gravsatt i minneslund och vårt liv är för alltid förändrat! Kram på er! 

Välkommen hit, beklagar sorgen jag vet precis hur det känns att födda fram en ängel.. Jag förlorade min dotter v 39 fruktansvärt är det 😥 den känslan går absolut inte att beskriva.. Men jag kan lova dig att det kommer kännas bättre din ängel kommer alltid vara i ditt hjärta kram
  • Tessan1980

Besa och Medina!

Blir så orehört ledsen när jag läser vad ni gått/går igenom. denna hemska känsla av maktlöshet!!

Hoppas verkligen Medina att de finner vad som går fel, som de gjort hos mig nu!! Ge inte upp hoppet.     

Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..