• Jonis81

Skilsmässa - hur överlever jag??

Min man vill skiljas. Vi har varit ett par i 10 år och gifta i 3,5 år. Vi har två barn där den yngsta är 11 veckor. Han sa idag, på nyårsafton att han ville lämna mig... Mina tårar tar inte slut, jag kan inte andas ordentligt! Han är mitt livs kärlek och jag vill inte detta!! Hur överlever man? Jag vet inte?? Nu ska mina hästar säljas, huset säljas, ungarna ska bo varannan vecka. Jag är mammaledig, hur ska jag klara mig ekonomiskt? Det känns som om jag håller på att gå av! Det har varit lite knakigt mellan oss, men jag har hela tiden trott att om jag bara älskar honom tillräckligt så blir det bra, naivt? Kanske. Det var inte såhär det skulle bli, vi skulle ju alltid leva tillsammans!

• Svar på tråden Skilsmässa - hur överlever jag??
  • Anova

Allt ordnar sig! Det är något jag lärt mig med åren. 
    Jag ska själv separera, i mina ögon är allt bara positivt. Jag börjar 2013 med nya krafter. Jag vet att det som inte dödar mig kommer att stärka mig i slutändan även om det känns jäkligt tufft just nu, 

Tänk på dig själv, var ego.  
    Du klarar det, det är jag säker på!  

• jelina

Jag lider så enormt med dig och jag kan inte tala om hur, jag kan bara lova att du KOMMER att överleva! Imorgon är det exakt ett år sedan min sambo lämnade mig, huset var 3 månader gammalt och minsta barnet 3 månader. Chocken lägger sig, sorgen kommer efter ett tag att sluta förlama dig och du kommer att resa dig. 

Som sagt, jag kan inte säga hur, jag kan bara säga ATT du kommer att överleva. Försök att ta en dag i taget men ändå ligga nåt steg före i plnaerna för att slippa ytterligare chockbesked. Jag minns att jag ganska omgående bestämde mig för att jag inte skulle låta det förstöra tiden med mina barn och såhär ett år senare kan jag faktiskt se tillbaka på året med en hel del glädje också!! I nuläget är det viktigaste att du kommer ihåg att andas, och när du inte kan andas av ångest så är det inte dödligt, också viktigt att komma ihåg. man dör inte av ångest, det bara känns så.

Du är inte så ensam som du känner dig och du är betydligt starkare än du tror!   

• Jättekul

Du överlever :). Koncentrera dig på barnen och dig själv. Uppta din vardag med dem.

Sen kan jag tycka att din man är en "skitstövel" om du ursäktar uttrycket som kommer med detta nu när du precis har fött barn. Vilken timing! Tänk på det. Han var inte snäll och koncentrera dig på barnen.

Du har dina barn och du kommer träffa en ny man så småningom :)

KRAM 

• elinaehn

Tänker på dig. Du kommer klara det, steg för steg. Om en tid blickar du bakåt o ser att du grejade det! Var rädd om
    Dig nu. Ät sov så bra du kan o sök bollplank på BVC.

• pappajohan

Detta är det bästa för dig. Utan äkta känslor från sin man/kvinna så är det bara slöseri med livet. Du kommer att vara glad att du får en chans till en nystart i livet, även om det hände på ett trist sätt. Sedan blir jag så jävla trött på människor som väljer så förbannat fel tillfällen. Nyårsafton och en nyfödd, det kan ju knappast kommit som en överraskning för honom. Så det var nog bäst för dig, du verkar vara värd bättre.

• pappajohan

Detta är det bästa för dig. Utan äkta känslor från sin man/kvinna så är det bara slöseri med livet. Du kommer att vara glad att du får en chans till en nystart i livet, även om det hände på ett trist sätt. Sedan blir jag så jävla trött på människor som väljer så förbannat fel tillfällen. Nyårsafton och en nyfödd, det kan ju knappast kommit som en överraskning för honom. Så det var nog bäst för dig, du verkar vara värd bättre.

Svar på tråden Skilsmässa - hur överlever jag??