• Jackie85

Vilken gördel efter kejsarsnitt är bäst?

Skall göra mitt andra kejsarsnitt i februari och sitter och funderar på vilken gördel som egentligen är bäst att använda efter kejsarsnittet. Förra gången använde jag mig utav vanlig gördel från Lindex, men skulle vilja ha något smidigare denna gången även om Lindex's fungerade bra de med om än väldigt smärtsamma. Har sätt att Det finns både från Carriwell samt från Belly Bandit, men är osäker på vilken jag skall köpa. Någon med erfarenhet som kan rekommendera någon?

• Svar på tråden Vilken gördel efter kejsarsnitt är bäst?
  • OLilly

Varför gördel? Kanske är bra för vissa men jag hade ingen. Den enda gördel jag hade var ibland under graviditeten och det var en Carriwell och den är rätt skön eftersom den är mjuk och elastisk. 
    www.mammashop.se/stodgordel-vit-carriwell.html

Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • Jackie85

Den hjälper en att snabbare hitta magmuskulaturen samt formar midjan väldigt bra.

• Chridhe

Tycker att Belly Bandit verkar onödigt dyr, och rak i modellen. De har visst nån mer figuranpassad, men den är ännu dyrare! Funderar också på att köpa nån slags gördel att ha efter förlossningen

• Elvis Mamma

Kan varmt rekommendera carriwell, tog på mig min några timmar efter snitten å det var oerhört skönt! Riktigt bra stöd å det gjorde så mycket mindre ont. Jag tog mig snabbt ur sängen å återhämtningen gick snabbt, vet att jag har carriwellen att tacka för det till stor del. Jag hade min på mig dygnet runt å tog bara av den vid dusch och tvättning å då kände jag direkt att det gjorde mycket ondare!

• Chridhe

Beställde precis en Carriwell belly binder för 246kr. Kändes som ett bra pris! (Kommer inte ihåg om FLs regler godkänner tips om hemsida.. Men jag googlade på 'belly binder l', då kom denna sida överst bland sökresultaten...

• Kitty baby

Hej, jag använde gördel frå Babyprylen. Den fungerade bra men ta en strl mindre än du tänkt! Jag sålde min första efter tre veckor få den blev för stot (min mage var stoor e förlossning)

Svar på tråden Vilken gördel efter kejsarsnitt är bäst?