Serpentis skrev 2013-01-15 09:27:06 följande:
Kan säga så här.. utbudet av sortimentet i Polen är myyycket större än här i Svergie. Då det gäller välling finns liknande alternativ fast inte exakt samma som här. Så om du nu ska mata den minsta med flaska ibland så skulle jag (om jag var dig) ta med en packet välling. Kanske bra att ha med sig en termos med varm vatten i för att förberedda vällingen om du nu vill ha den. Gröt däremot finns det massa varianter av med olika smaker så där kan man bli lätt förvirrad vad man ska välja :P samma gäller då allt annat :)
Hur menar du med tillgång till vatten och så? Jag förstår inte riktig.. Allt finns ju i varje butik och bensinmak ni kommer passera så därav min undran.
Angående resa så blir det nog inte så stor problem med den minsta, dock så se till gärna att större barnet blir inte allt för uttråkad, för då kanske den kan börja bli grinig och resan blir jobbigare. Se till att den kan sysselsätta sig med något under resans gång :)
Ta pauser när ni känner för eller när ni ser att barnet behöver sträcka på benen och stressa er inte fram.
Vi brukar också resa med barn till Polen så därav blir det lättare för mig att dela med mig av mina erfarenheter och kunna ge dig lite tips som kan vara till användning för er :)
Så har du fler funderingar så är det bara att fråga på :)
Man ger väl inte en bebis på ett par veckor välling??
TS, det är bara att tuta och köra! Blöjor och flaskvatten är nog inte ett problem. Om ni använder ersättning så skulle jag nog ta med det från Sverige, annars finns allt.
Kranvatten skulle jag aldrig dricka i Polen.