• Isis

Slutmuskeln fungerar inte alls - någon annan?

Blev förlöst med sugklocka hösten -10. Har haft problem med hemorrojder och opererade dessa i höstas. Eftersom känslan av svaghet i slutmuskeln fortfarande är kvar var jag hos gyn idag som konstaterade att jag inte kan knipa med den över huvudtaget. Muskeln är hel i sig, men det händer ingenting.

Jag förstår inte riktigt, inte gynekologen heller verkar det som, han skickade en remiss till kirurgen som ska göra en noggrannare bedömning. Och ev. operera in en pacemaker (!) för att få ordning på det.

Kan någon hjälpa mig förstå?

• Svar på tråden Slutmuskeln fungerar inte alls - någon annan?
  • pmb

Jag kan tänka mig att det kanske blivit nån skada på nån nerv så signalerna inte riktigt går fram till muskeln? Svaghet är ju inte samma sak som att man inte kan påverka muskeln alls, och kan man inte påverka den alls är man väl inkontinent? Eller kanske andra muskler runtomkring kan hjälpa till att stänga? Försök läsa på lite om det så du har lite frågor till kirurgen. T.ex. om dom tror att det går att träna upp. Hoppas det ordnar sig!

• Isis

Ja, han använde något medicinskt ord som möjlig förklaring, jag minns inte exakt vad han sa men det lät som om det skulle handla om nerver. Ja, inkontinent kallade han det. Den här pacemakern skulle tydligen kunna hjälpa till att få igång aktiviteten igen.

Tycker det är konstigt bara, allt annat har läkt och jag fick ingen sfinkterruptur... Jaja, ska läsa på mer inför besöket hos kirurgen.

Tack, hoppas jag med.

• Isis
    YummyMami skrev 2013-01-17 15:35:08 följande:
    Jag fullkomligt ÄLSKAR dagens medicinvetenskap! Gör inte ni det? Menar, pacemacker i röven och sen blir det bra. Solig
    Fantastiskt. Blir speciellt trevligt om jag ska flyga, behöva berätta varför det piper från röven.
  • YummyMami
    Isis skrev 2013-01-17 15:38:54 följande:
    Fantastiskt. Blir speciellt trevligt om jag ska flyga, behöva berätta varför det piper från röven.
    Hahahhahhahah!  
    Bloggat om fas 3, det media inte vågar skriva om! dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
Svar på tråden Slutmuskeln fungerar inte alls - någon annan?