• tro  hopp  kärlek

Utländska billiga webbshopper =)

Hej på er , jag satt och letade efter billiga utländska webbshop sidor som man kan beställa ifrån, säkert och bra. 

Själv letar jag efter le creuset, billigare än här.
    Vad har man för beteckningar ex i frankrike istället för .se ?
    Ös på med tips! 

• Svar på tråden Utländska billiga webbshopper =)
  • Neasmamma

Dealextreme.com ska vara bra har jag hört! Om man ska beställa stora grejer så beställer man en i taget för att undvika tull avgifter.. fri frakt och de har typ allt! Iofs tar det mellan 1-3 veckor innan grejerna kommer men den som väntar på nått gott. Jag har inte själv köpt nått därifrån men en arbetskamrat handlar en del där :)

• annniel
    Neasmamma skrev 2013-01-18 15:26:16 följande:
    Dealextreme.com ska vara bra har jag hört! Om man ska beställa stora grejer så beställer man en i taget för att undvika tull avgifter.. fri frakt och de har typ allt! Iofs tar det mellan 1-3 veckor innan grejerna kommer men den som väntar på nått gott. Jag har inte själv köpt nått därifrån men en arbetskamrat handlar en del där :)
    huh? undvika tullavgifter för att man beställer endast en sak..varför skulle man inte behöva betala tull då menar du?
  • Felidae
    annniel skrev 2013-01-18 15:59:41 följande:
    huh? undvika tullavgifter för att man beställer endast en sak..varför skulle man inte behöva betala tull då menar du?

Från tullverket.se:

"Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull. "
  • Neasmamma

Det va nått med att mindre paket sällan öppnas.... men jag vet inte, som sagt har inte handlat nått därifrån så jag vågar inte uttala mig allt för mycket om det..

• annniel
    Neasmamma skrev 2013-01-18 17:28:03 följande:
    Det va nått med att mindre paket sällan öppnas.... men jag vet inte, som sagt har inte handlat nått därifrån så jag vågar inte uttala mig allt för mycket om det..
    jaha...tänkte att det kanske hade kommit nya regler..när jag beställer från tex usa så får jag betala tull ca 80% av gångerna, oavsett storlek på paket.
  • Neasmamma

Jag har aldrig beställt ifrån utlandet så jag vet ingenting om vilka regler som gäller :/ Jag tror det va mer nått han körde med för att komma ännu billigare undan :P

• annniel
    Felidae skrev 2013-01-18 16:36:39 följande:

Från tullverket.se:

"Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull. "
    Men moms läggs väl på oavsett? Samt postens avgifter? Fick just idag en avi från posten, värdet i paketet är max 800kr och ser att jag måste lösa ut det för 230kr.
Svar på tråden Utländska billiga webbshopper =)