• blåbär02

Vi som fick barn genom snitt i januari.

Efter igångsättning på 48 timmar blev det tillslut akut kejsarsnitt i slutet av januari för mig.
    Ut kom en frisk och alldeles underbar pojke!

Vi låg kvar på vårdavdelsningen i sex dygn pga han var en aningens gul
    och amningen inte riktigt kom igång.
    Nu är vi hemma och allt går mycket bättre.

Hur mår ni efter era snitt?
    Jag kan fortfarande inte ligga på sidan (nio dagar sen snittet) och måste stödja
    mig när jag ska kliva upp ut soffan. Kan gå på långsamma lite kortare promenader.

Själva snittet känns helt okej, men på höger sida brevid snittet känns det som att en liten liten kniv sitter och vrider sig emellanåt. Det är inte så att jag inte klarar av smärtan, men det är inte så skönt.
    Blir lånsamt bättre varje dag. Men det går väldifr långsamt tycker jag..!

Hur mår ni efter era snitt?
    Hur längesen var det sen ni blev snittade?

• Svar på tråden Vi som fick barn genom snitt i januari.
  • Evelinas

Hej!
    Jag blev akutsnittad för 1 år sen och äntligen har jag inte ont eller domningar längre men hade det fram till för ett par månader sen bara.

Jag kunde inte resa mig från soffan utan stöd på 1månad ungefär, hosta var en mardröm, gå i trappor ska vi inte prata om!!! Ojoj va jag låter negativ men jag hade fruktansvärt ont en månad efter. Efter 2månader började det kännas bättre men åt smärtstillande i 4månader ungefär, efter 6månader var jag bra, fick bara ont efter mycket ansträning. Domningen var på samma ställe smärtan var på, mkt udda känsla. Kändes som en brännande skärande smärta. Som om någon eldade och skar med kniv typ. Bläääää!!
    Kommer inte ihåg när jag kunde börja ligga på sidan men efter en månad kanske, lite jobbigt på nätterna när man skulle amma, kommer ihåg hur mycket det underlättade när jag kunde liggamma sen.

Hur som, jag hade svinigt ont men det går över!!! Du kanske redan är bättre? E ju ett tag sen du skrev inlägget.

• blåbär02

Oj oj oj, det lät jobbigt för dig =/
    Skönt att det är bättre nu iaf!

Jag mår nu, åtta veckor senare, faktiskt bra, men det har varit en lång och tuff väg.
    Känner igen det där med att hosta och även skratta och nysa, det var hemskt det första fyra veckorna.

Ligga på sidan var också svårt i början. Och ta sig upp ur sängen =/ huga.
    Känner även igen de brännande känslan... =(

Nu orkar jag gå längre promenader (dock är kondisen i botten, hehe) med vagnen, med det var sjukt tufft för ett par veckor sen.
    Jag är glad att detta var mitt fösta barn, tänk om jag haft ett två barn till hemma... Skulle inte ens kunna böja mig ner efter deras strumor i början ju =/           

• Evelinas

Va skönt att du är bättre! Känner samma sak, storasyskon hade varit typ omöjligt ju!! Kondisen kommer bli bättre, bara att promenera Solig

Svar på tråden Vi som fick barn genom snitt i januari.