Dagen efter piller
Hej
Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden, men lägger den här.
Jag tar minipiller Cerazatte, och jag och min man hade sex och glömde ta pillret dagen efter.
Jag kom först på dagen efter på natten när jag la mig, så då var det försent att ta " dagen efter piller ". Så på dag 2 tog jag " dagen efter piller " Norlevo. Sen jag tog pillret så har jag molande och ilande värk i äggstockarna, precis som jag kände på mina andra graviditeter, ( har två underbara barn ). Idag är det dag 6 sen vi hade sex.
Min fråga är, kan man känna molande värk, efter dagen efter pillret? Är det hormonerna som spelar spratt? Jag fortsätter tar mina minipiller, och det gjorde jag även den dagen jag tog akutpillret. Kan det vara därför jag har känningar där nere, eller kan jag vara gravid??
Så här har jag kännt 4-5 dagar efter samlaget. Känner även mensvärk nu 6 dagar senare jag tog akut pillret
Ni som har använt dagen efter piller, hur har ni kännt er? Vad är era erfarenheter?
Ska till en barnmorska på fredag och rådfråga, men jag har så svårt att vänta till fredag!
Jag vill verkligen inte genomgå en abort om jag skulle vara gravid, så jag hoppas att jag slipper..
Tacksam för svar.
Glömde skriva att jag fortfarande ammar min son som är snart 1 år, och har inte fått mens än. Men det kanske inte spelar nån roll? Har inte koll på det där..