• Svar på tråden Vilket preventivmedel skulle du valt?
  • Dixie

Jag har hormonspiral och är mycket nöjd! Inga biverkningar och ingen mens!

• MeNoLike
    Dixie skrev 2013-02-12 13:08:46 följande:
    men nu skrev jag att om man får de som benämns som vanliga.
    inte att man inte får några 
  • jackyyouknow
    Så du har ingen mens eller vad menar du?
  • MeNoLike
    dessa biverkningar räknas till ditt skydd
    En del kvinnor kan uppleva biverkningar som exempelvis förändrade mensblödningar, småblödningar, akne, viktökning, huvudvärk och humörförändringar. 
  • Dixie
    MeNoLike skrev 2013-02-12 13:10:46 följande:
    men nu skrev jag att om man får de som benämns som vanliga. inte att man inte får några 

Jag förstår inte vilka svar du är ute efter......
  • Dixie
    jackyyouknow skrev 2013-02-12 13:14:05 följande:
    Så du har ingen mens eller vad menar du?

Nej, ingen mens.
  • MeNoLike
    Dixie skrev 2013-02-12 13:19:34 följande:

Jag förstår inte vilka svar du är ute efter......
    jag tycker att om man läser biverkningar på alla preventivmedel så är de skit. så om man tänker sig det värsta sp undrar jag vilket preventivmedel/bieffekter man skulle valt
  • jackyyouknow
    Dixie skrev 2013-02-12 13:19:57 följande:

Nej, ingen mens.
    Men känns det inte konstigt att aldrig ha mens :) ?
  • Dixie
    jackyyouknow skrev 2013-02-12 13:23:38 följande:
    Men känns det inte konstigt att aldrig ha mens :) ?

Nä, det är ju bara skönt att slippa!
  • jackyyouknow
    Dixie skrev 2013-02-12 13:24:58 följande:

Nä, det är ju bara skönt att slippa!
    Jag skulle sakna den xD men vi är juh alla olika.
  • Emy88

Om jag ska vara ärlig, så skulle jag valt avbrutet samlag som preventivmetod. Så har jag gjort de senaste åren och aldrig blivit gravid. Förrän nu men då har det varit planerat :) 

Efter graviditeten kommer jag köra på avbrutet samlag också. Jag vill inte ha massa onaturliga ämnen osv. i min kropp och riskera eventuella biverkningar. Om jag mot förmodan skulle bli gravid, utan att det är planerat så skulle jag se det som att det var meningen att jag skulle bli gravid.

• jackyyouknow
    Emy88 skrev 2013-02-12 13:33:25 följande:
    Om jag ska vara ärlig, så skulle jag valt avbrutet samlag som preventivmetod.

Och inte ha sex när man har ÄL. :) funkar också för mig.
  • MeNoLike

Jag har väldigt lätt för att bli gravid och hade tänkt avvakta ett tag iaf. men det lutar nog av att det blir avbrutet samlag

• Emy88
    MeNoLike skrev 2013-02-12 13:40:45 följande:
    Jag har väldigt lätt för att bli gravid och hade tänkt avvakta ett tag iaf. men det lutar nog av att det blir avbrutet samlag
    Det tycker jag att du gör rätt i :) Tänk bara på att ha koll på din ägglossning, t.ex. genom att undersöka ditt sekret, och inte ha sex just dom dagarna. 

• jackyyouknow
    MeNoLike skrev 2013-02-12 13:40:45 följande:
    Och inget sex när man har ÄL :) Och om man ska ha sex när man har ÄL för man köra med kondom :)
  • FruEnarsson

Det är svårt detta med preventivmedel :/ Jag tyckte om p-ringen men tyvärr fick jag såna fruktansvärda bieffekter att jag inte orkade fortsätta. Annars var jag hel nöjd med den och kan verkligen rekomendera att man testa den. Min bm sa att det var rätt ovanligt att man fick såna effekter som jag fick. Men min kropp verkar inte tåla något preventivmedel. Får inte gå på p-piller pga blodproppar, kopparspiralen blödde jag kopiöst av och hade extrema magsmärtor, mini piller blev jag gravid på och ja p ring funkade inte :P

• MeNoLike

i mitt förra förhållande blev jag gravid efter typ 6 v. och fick två ursöta (såklart) barn
    sen skötte vi att inte bli gravida genom att inte ha sex resterande 4 år ;)
    i detta förhållande trots att jag åt cerazette blev jag gravid efter ca 8 v. gjorde abort, och 5 v efter återbesök efter abort var jag gravid igen trots cerazette :o

Svar på tråden Vilket preventivmedel skulle du valt?