• mammaihöst

Partiell sfinkterruptur med infektion-känner mej så ensam

Jag födde mitt andra barn för en vecka sedan, med sugklocka och drabbades av en partiell sfinkterruptur. Blev sydd ordentligt och de lovade en god prognos. Hade fruktansvärt ont efteråt och kändes som hela "alltet" skulle ramla ur mig. Efter tre dagar upptäcktes att jag fått en infektion i bristningen. Behandlas med antibiotika och hoppas att det ska räcka. De har även diskuterat om jag måste öppnas upp igen och spolas rent. Jag är såå ledsen och vill bara få vara hemma med min bäbis och familj. Vill absolut inte bli öppnad igen, känns ju som att börja om från början. 

Känner mig så otroligt ensam i detta. Finns det någon mer i min situation? Kan någon komma med uppmuntrande ord? Jag är 32 år gammal och det känns som livet är slut. Analinkontinens, smärtor, förstoppning är det min framtid? HJÄLP... 

• Svar på tråden Partiell sfinkterruptur med infektion-känner mej så ensam
  • Sthlmtjej24

Hoppas du blir frisk snart. Har inga liknande erfarenheter, men tror att det är bra att bli sydd på operation av läkare istället för barnmorskor på förlossningssalen. Be att få träffa en uroterapeut (tror att det är en nischad sjukgymnast).

• Nasrin

Fick en total sfinkterruptur för 4 år sen, allt läkte fint utom en fistel i tarm/slidvägg. Har du inga fistlar kommer du läka fint

Svar på tråden Partiell sfinkterruptur med infektion-känner mej så ensam