ThereseWA skrev 2013-04-07 20:30:13 följande:
Fröken C: Stort grattis till dig också! Avundas er nästan lite grann som har nyfödda, är väldigt speciellt så där i början, även om jag iaf definitivt inte tyckte det var en dans på rosor. Fick du en pojke eller flicka? Det brukar inte finnas någon nedre åldersgräns på ÖF, men min erfarenhet är att det är få som går med barn under 4-5 månader iaf. Min yngsta var dock med första gången med storbror när han var 6 veckor.
Tack! En pojke har jag, blev rätt överraskad på förlossningen eftersom jag hade ställt in mig på att det var en tjej mot slutet av graviditeten. De flesta i min omgivning gissade på tjej så jag påverkades nog en del av det =)
Kan inte säga att jag tycker att det är en dans på rosor heller, men hoppas att det blir bättre nu när jag själv har mindre ont och blir mer rörlig. Första dagen ensamma igår gick iaf över förväntan!
FruFantomen skrev 2013-04-09 07:53:04 följande:
Hehe. Jag märker genast vilken tid det tar för mig att svara när jag är själv hemma igen nu. Ett inlägg kan stå här halvskrivet en hel dag. Som tur är så ville Freja ta sovmorgon och jag är klarvaken så sambon och jag får äta frukost samtidigt idag :)
Fröken C: Freja trivs inte att ligga speciellt mycket själv. Det har blivit lite bättre nu och jag kan lägga henne i babygymet i kanske 3-5 minuter och är jag med så kan hon ligga där i säkert 10 min. Hon är en otroligt aktiv tjej och verkar vilja ha uppsikt så större delen av tiden så vill hon bäras över axeln (helst höger) och hennes huvud går fram och tillbaka hela tiden. Jag hade aldrig trott att en knappt 6 veckors bebis kunde vara så stabil i nacken för det kan hon lyfta helt när hon ligger på mage. Nu har hon börjat träna benmusklerna också och vill stå hela tiden och inte sitta och gulla i knät längre. Vagnen är dunder när hon ska sova.
Min lilla är galet stark i nacken och har varit så ända från början, han lyfter huvudet och kan hålla det uppe några sekunder när han ligger på mage på mitt eller pappans bröst. Han är också väldigt nyfiken och vill att man går runt så han kan ligga och titta på den som bär eller mot ljuset när man går förbi ett fönster. Har du någon sjal eller bärsele? Jag har funderat på att köpa en sele eftersom det blir rätt slitsamt för axlarna att ständigt gå runt och bära.. nu sover han fortfarande mycket iofs och nöjer sig med att man sitter med honnom men tänker att det kan bli aktuellt ju mer vaken han börjar bli.
Fick du bra hjälp på amningsmottagningen (för du skulle väl dit igår..)? Är ju perfekt att det finns!