Vad gör man vid en missfallsutredning?
Har svårt att bli gravid och sammanlagt tre missfall i bagaget. Mellan det första och andra fick vi en son. Vi vill gärna ha syskon och efter senaste missfallet efterfrågade jag en missfallsutredning, men har fått till svar att de inte tycker det behövs eftersom vi har ett friskt barn och att det på grund av min ålder (39 år) sannolikt är äggkvaliteten det handlar om.
Första missfallet (2007) var en MA som upptäcktes i v 9 (fanns bara en tom hinnsäck).
Andra missfallet (2011) var ett tidigt missfall i v 5/6
Tredje missfallet (2013) var en MA som upptäcktes i v 13 (fostret hade dött v 10)
Vad görs det egentligen för kontroller/undersökningar vid en missfallsutredning? Vet att jag har normala sköldkörtelvärden och vi har normala kromosomuppsättningar båda två.
Funderar lite mellan om vi ska söka privat för en missfallsutredning, men känner att mina missfall snarare tyder på att det är äggkvaliteten som är problemet och inte att min kropp inte vill behålla fostret och då kanske det är lika bra att satsa på ÄD på en gång? Å andra sidan är det ju bra att känna till om det är något problem som skulle kunna påverka vid en ÄD?