Vilken ras har du, kön och ålder?
Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.
Undrar vilken kanin ras du har, kön och ålder?? =) Har själv en blandras kanin: angora/löwen/hermelin, och det är en hona som heter Mimmi=).. Född 13/1 2013.
Vi har en "renrasig" teddy dvärgvädur, Albin, vit/gul japantecknad. Född i maj 2011 så snart två år. Helt frigående innekanin, han har en tjusig bur som han aldrig använder utan bor mest under vår säng .
Hane, kastrerad.
Jag har 2 kastrerade hanar (syskon) på ca 1 år. De är blandraser, vad jag vet finns det hermelin, dvärghare och något eller några raser till i dem. Ena är vit brunögd (trol. japantecknad under det ) och andra viltgul.
Vi har ett gäng.
Dior - viltgrå dvärgvädurshona på 2 år och 5 månader.
Abbe - viltgrå dvärgvädurshane på 11 månader.
Ludde - zobel blå rexhane på 9 månader
Yoda - viltgul rexhona på 1 år och 9 månader
Rosen - Röhntecknad rexhona på 1 år och 5 månader
Ture - Svart blandrashane, troligen lejonhuvad kanin/hermelin ca 2 år
Drulle - Svart blandrashane lejonhuvad kanin/dvärgvädur på 7 månader
Solaris - Viltryss blandrashona lejonhuvad kanin/dvärgvädur på 7 månader
Har fyra kaniner. Alla är "hoppkorsningar" (mestadels dvärgvädur) avlade för kaninhoppning.
Miss Pinky's Hocus-Pocus Horror "Loppan", gul/svart japantecknad hona. ca 2år
Tribe's Riverside "Alice", viltblå hona. ca 4år
Cynder the Skylander "Cynder", viltgrå hona. 7 månader (Dotter till Alice)
Grenens Höstöga "Ippo", blåbrokad hane. ca 1år
Har två, en hane och en hona
Nuss är en lejonhuvad dvärgkaninshane (ej kastrerad) med ett blått och ett brunt öga. Fyllde precis ett år
Blubb är en japantecknad vädurshona född i Augusti 2012.
De har varsinn bur som de är instängda i över natten och turas om att hoppa fritt dagtid.
Jag är av svenskt ursprung (vallonblod långt bort), kvinna och är 34 år.
Kaninen som bajsar ner lägenheten är en dalmatinertecknad hermelin rex, hane. Han har nog förlånga öron för att kunna ställas ut om man nu hade tyckt det var viktigt. Jag tycker det är fint, tycker vissa hermeliner har förkorta öron för att det ska se proportionerligt ut.
Oj oj så söta kaniner på bilderna =)-... kul att se andra som har kaniner
Kan bidra med en bild på vår odåga också. Han har hållit mig vaken inatt, möblerat om bland sina matskålar och saker under sängen .