• PigletChina

thats it! svärföräldrar kan dra åt....

Hej alla glada mammor därute!

Jag har mått piss dåligt denna vecka eftersom min fick ett mail från min mans farsa där han skrev ett och annat trevligt om mig. Hans mail är till sin son med jag som tredje person.

Allt började med att jag frågade lite hjälp med barnpassning via Fb.

Här lägger jag hans mail så får ni andra läsa och tycka till!!! Gärna kommentera snälla...

Staffans post nedan.

Vem har lovat din fru att vi var Nanny för henne när vi besöker dig?
    - "Det minsta vi kan begära är att de lagar kommer att ta hand om barnen, så att din fru kan vila." Citat från Facebook.
    - Hon har absolut inte värre än andra barnens föräldrar, snarare tvärtom.
    - Vi träffar dina barn om 4 gånger per år, 4 dagar med dig och 4 dagar med oss. Vi har tid att inte vara något annat än främmande för barnen, även ammade lillebror fortfarande.
    - Ska vi ta hand om barnen, det är på våra villkor och tillstånd, naturligtvis, att vi kan kommunicera med dem. Vi kommer inte att överstiga de att lindra din fru, men eftersom vi vill lära känna våra barnbarnsbarn.

Din fru säger att hon inte har vilat på tre år?
    - Hur många fäder inrättas, som du gör?
    - Hon var en anställd barnflicka, som hans mors hjälp här i flera månader, när Leo kom till världen. Vet du någon av dina vänner som har dessa villkor?
    - Din fru har inte vilat på 3 år. Hon faktiskt bara hade barn under 2 år. Dessutom har du två friska och riktigt fina barn.

Vi har aldrig gjort några krav på dig, för 3 rätters middag, eller rengöring.
    - Jag kan inte minnas att vi hade någon tre-rätters middag med dig och vi har aldrig gjort anspråk på, vad ni skall tjäna. Förra gången vi var med er, vi hade med oss ​​frukost mat och dryck vid måltiderna. Dessutom åt vi IKEA lunch på lördag. Vi brukar få olika saker, så vi inte belastar dig för ingenting. Vi vill att du ska må bra. När du kommer till oss, om två gånger per år, så vi skulle vilja bjuda in dig till något bra. Om vi ​​väljer 3-rätters middag, så det är upp till oss.
    - När det gäller rengöring, så jag vet inte vem som helst, inte städer, när de har gäster. Det är den mest grundläggande, kan du önskar. Nivån på rengöring, du bestämmer själv. Jag har ömkat mig aldrig, att jag rent, när gästerna anländer till oss.

När din fru tycker nu är vi Pest och kolera, vilket framgår av vad hon skrivit på Facebook, så att vi kan göra annorlunda i framtiden, för att minska hennes lidande.
    - När vi kommer till Göteborg, så vi kan bo på hotell. Sedan kan du ta barnen, så att vi kan träffas där och gå på olika aktiviteter. På så sätt slår vi två flugor i en smäll. Din fru kommer inte att se oss och hon får sin egen kvalitetstid.
    - Omvänt kan du ta barnen med dig till Skåne och besöka oss, så får din fru en hel helg med lugn och ro och för att undvika henne, för att möta oss.

Beteende, att umgås oss på Facebook, är helt motbjudande.
    Vi fick reda på det, Björn och Rosemarie, har din fru skrivit om oss och hängde oss ut till allmänheten åtlöje.
    De hade diskuterat det med sina barn och deras synpunkter kommer jag inte återge.
    Svär dotter har nu fått en ny betydelse för mig.
    Det gör oss naturligtvis både ledsen och besviken.

När det gäller er:
    Se tre år. Hur var det då? Du ska sluta och se bra du har det i dag.
    Hur många av dina vänner, är vad du har där?
    Denna förändring har du kunnat göra under tiden, att din fru var hemma och född två barn.

För din frus del bör det nu viktigt att ta körkort och att hon inte vänta för länge innan hon börjar söka arbete. Den tid du har haft nu när din fru gick hem, som en vind, mot vad som kommer att krävas av dig, när ni båda arbetar. Det kräver naturligtvis att man hjälper varandra.

Jag antar att du ser detta mail till din fru, eftersom det speglar hur vi mår just nu.

Ha en bra en / / Min fina son

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-14 19:40
    ursäkta för röran!

Det jag har försökt säga är att jag har skrivit om hur jag kände och mådde på Fb där jag bad om att få lite avlastning. Detta har upprört mina svärföräldrar oerhört!
    Det är anledningen till att de skrivit den mailen till min man som handlade om mig.
  • Svar på tråden thats it! svärföräldrar kan dra åt....
  • Ilovemyself

Jag förstår faktiskt inte vad det handlar om, det är väldigt osammanhängande... Kan du förklara lite vad det är om?

• Emmyl

VAD är detta? Jag förstår ingenting av vad jag läser? Det är ju totalt osammanhängande! Vem har skrivit vad?

• mliten

Google translate eller vad?

• gbgumman

Också nyfiken. Har du aktivt något Facebook som har upprört?

• pellepelle

Vill gärna hjälpa, men du måste nog spalta upp och skriva vem som säger vad och vad som är dina kommentarer emellan osv. Nu är det helt omöjligt att förstå sammanhanget, dels pga av detta och dels för att språket inte är korrekt och då blir det än svårare att veta vad som syftas på osv

• Princessan

Det är ju så dålig svenska att det inte går att läsa. Är det översatt i googletranslate från nått annat språk?

Svar på tråden thats it! svärföräldrar kan dra åt....