• Anonym

möjligt att gå vidare efter otrohet då den "andra" är en kollega? Någon med erfarenheter?

Min partner har varit otrogen med en kollega och de påstår sig blivit kära i varandra. Men det är över nu. Min partner säger sig vilja vara med mig.
    Vi har valt att gå vidare med vårat förhållande och jobba på att det ska bli bättre.

Någon som har erfarenheter som liknar dessa med otrohet m kollega där det även är förälskelse inblandat. Går det överhuvudtaget att jobba på det gamla förhållandet då "förälskelsen" finns där ständigt närvarande?
    Ska jag ställa som krav att min partner byter arbetsplats? Eller är det för hårt?

• Svar på tråden möjligt att gå vidare efter otrohet då den "andra" är en kollega? Någon med erfarenheter?
  • Anonym (Yolohanna)

Har inte tråden hamnat lite fel, under abort?
    Jag hade ställt krav att han skulle byta arbetsplats! 

• likamedfalskt

Om min man hade varit otrogen med en kollega hade jag förväntat mig av honom att han skulle byta arbetsplats så¨snart det var möjligt. Dock är jag tveksam till om tvång är den bästa metoden..

Jag hade nog förväntat mig att min man gjorde det utan krav, för att han själv insåg att han borde det. Om han inte själv gjorde allt för vår relation i det här läget skulle jag nog inte fortsätta leva med honom. Det hade varit svårt för mig att då verkligen känna att han tog ansvar för det han ställt till med.

Stor kram

• jävligtbitter

Har hamnat i exakt samma sits:( Läste massa mail dom skrivit till varandra, om hur dom älskar varandra och vilka himmelska stunder dom haft:( Men när min man blev påkommen så blev han en helt annan människa. Ville inte ha något med henne att göra:( älskade bara mig (sa han) Han hatar henne (säger han) Men jag har jättejobbigt:( Han är dessutom chef på stället. Har sagt att om vi ska fortsätta tillsammans så kan dom inte jobba tillsammans:( och att det måste bli förändring. Men tror inte att det händer:( så vad ska man gör?

• Anonym (Vilsen)

Fick reda på i våras att min sambo varit otrogen. Dessutom med en tjej som försökte bli min vän. Men eg var det sambon hon var ute efter. Dessutom hade vi nyss fått barn. Hela sommaren har varit kaos. Har försökt förlåta. Men kan inte. Träffar på den här tjejen nästan dagligen så jag blir påminnd hela tiden. Jag har valt att lämna min sambo. Så nu ska jag söka lägenhet mitt i mamma ledigheten. Vi har två barn och känns som jag lever i ett helvete för tillfället. Men vill inte leva med någon som sårat mig så. Han ångrar sig. Men tycker han borde tänkt på det innan han låg med henne.

Svar på tråden möjligt att gå vidare efter otrohet då den "andra" är en kollega? Någon med erfarenheter?