• Linslusen04

Kängor på event?!

Jag undrar om man kan ha kängor, kavaj och byxor, på top model event?! När jag tänkte efter så kanske det inte år så snyggt? Och kanske inte kommer passa in då?!! Borde kanske haft höga klackar på mig, men är tyvärr ingen höjdare att gå i sådana finingar!!

• Svar på tråden Kängor på event?!
  • Vickan I

Min mormor brukade säga "det som är värre än fel skor är rätt skor som man inte kan gå". Bättre med kängor än klackskor om du kommer knäa runt i dem :D ! Men vad pratar vi för kängor, hur grova?

• Linslusen04
    Vickan I skrev 2013-03-28 07:14:09 följande:
    Min mormor brukade säga "det som är värre än fel skor är rätt skor som man inte kan gå". Bättre med kängor än klackskor om du kommer knäa runt i dem :D ! Men vad pratar vi för kängor, hur grova?

Dessa kängor www.scorett.se/woman/1072556 Vad tror du? Usch det känns som jag inte kommer passa in alls :(
  • Linslusen04
    LaFontaine skrev 2013-03-28 10:10:23 följande:
    Jag hade hellre satsat på en nättare stövlett, exempelvis den här. 

jätte fina, men jätte dyra!! Är det jätte fel att ha dem skorna på sig? Kommer jag göra bort mig? Det är på kvällen!! Jag ska ha kavaj och byxor till! Tror ni inte det kan gå?!
  • Linslusen04
    SoStylish skrev 2013-03-28 22:13:26 följande:
    Klart att du kan ha de skorna om du har ett par byxor till som passar!

Åh vad bra det låter toppen :) Tänkte ha svarta tights/byxor med lite läder på sidorna :) hoppas det funkar :) och sen under den svarta kavajen tänkte jag ha en vit tubtop!! Så jag blir nästan helsvart då! Och sen till så tänkte jag ha ett par öronhängen, kanske ringar eller bara några som hänger lite fint sådära :) och sen tänkte jag ev sätta upp håret lite med, om jag får till något det vill säga ;) Kan det bli bra tror ni?! :) har aldrig varit på sånt här innan så det är lite halvt nervös sådära ;) haha!!
  • SoStylish
    Linslusen04 skrev 2013-03-28 23:26:50 följande:

Åh vad bra det låter toppen :) Tänkte ha svarta tights/byxor med lite läder på sidorna :) hoppas det funkar :) och sen under den svarta kavajen tänkte jag ha en vit tubtop!! Så jag blir nästan helsvart då! Och sen till så tänkte jag ha ett par öronhängen, kanske ringar eller bara några som hänger lite fint sådära :) och sen tänkte jag ev sätta upp håret lite med, om jag får till något det vill säga ;) Kan det bli bra tror ni?! :) har aldrig varit på sånt här innan så det är lite halvt nervös sådära ;) haha!!
    Det låter klassiskt snyggt tycker jag! Kör på det och ha så kul på eventet! Huvudsaken är ju att du själv känner dig bekväm så att du slipper fokusera på det och kan roa dig istället!
  • Linslusen04

Åh vad härligt det låter att höra ;) ja men tack så mycket, det ska jag! Ska bli kul, men nervöst!

SoStylish skrev 2013-03-28 23:30:13 följande:
    Det låter klassiskt snyggt tycker jag! Kör på det och ha så kul på eventet! Huvudsaken är ju att du själv känner dig bekväm så att du slipper fokusera på det och kan roa dig istället!

• LaFontaine
    Linslusen04 skrev 2013-03-28 22:00:30 följande:

jätte fina, men jätte dyra!! Är det jätte fel att ha dem skorna på sig? Kommer jag göra bort mig? Det är på kvällen!! Jag ska ha kavaj och byxor till! Tror ni inte det kan gå?!
    Det är inte jättefel men jag tycker att det är snyggare med en nättare känga. Det behöver ju inte vara just den jag länkade till.

Men i vanlig ordning är det ju så att allt som oftast är det ingen annan som ens noterar vad man har på sig. Själv känner man sig antingen skitsnygg eller helt felklädd och tror att ALLA andra måste noterat det. Inte ens med hot om våld skulle folk i gemen kunna identifiera vad man hade på fötterna eller vilken färg tröjan hade

Kör på det du trivs i och känner dig bekväm i!
  • Linslusen04
    LaFontaine skrev 2013-03-28 10:10:23 följande:
    Jag hade hellre satsat på en nättare stövlett, exempelvis den här

blev ju sugen på en stövlett nu bara för det ;) haha.
    LaFontaine skrev 2013-03-29 09:10:05 följande:
    Det är inte jättefel men jag tycker att det är snyggare med en nättare känga. Det behöver ju inte vara just den jag länkade till.

Men i vanlig ordning är det ju så att allt som oftast är det ingen annan som ens noterar vad man har på sig. Själv känner man sig antingen skitsnygg eller helt felklädd och tror att ALLA andra måste noterat det. Inte ens med hot om våld skulle folk i gemen kunna identifiera vad man hade på fötterna eller vilken färg tröjan hade

Kör på det du trivs i och känner dig bekväm i!
    och jo det är klart folk noterar vad man har på sig, på ett sådant viktigt event som top model, där alla är och ska klä sig fina liksom ;) men åhh, vill att allt ska vara så perfekt som möjligt ju !! jaa, verkligen :) it most be ;)
  • Linslusen04
    SoStylish skrev 2013-03-28 22:13:26 följande:
    Klart att du kan ha de skorna om du har ett par byxor till som passar!

Vad har man för parfym på sig då? Favorit addidas parfym från förr eller ett prov från dior? Och vad har man för deo på sig? Vill ju bara att allt ska bli perfekt ;) är så nervöööööööös..
  • Christi38

Jag reagerade på en annan sak, när du skrev tajts, är det tajta byxor eller är det tajts? Fick en bild av tajts och sen kort tubtopp och kavaj. Får inte vara för kort topp till tajts alltså, då riskerar man se alldeles för mycket detaljer av vad man inte vill se ;) Tajta byxor däremot är toppen!

I övrigt låter det helt okej, viktigt ha kläder man trivs i också, då kommer självförtroendet. Välj den parfym du tycker luktar gott på dig. Märket mindre viktigt, doftar ändå olika på olika personer!

Ha det så KUL!!

.

• Linslusen04
    Christi38 skrev 2013-04-02 18:40:17 följande:
    Jag reagerade på en annan sak, när du skrev tajts, är det tajta byxor eller är det tajts? Fick en bild av tajts och sen kort tubtopp och kavaj. Får inte vara för kort topp till tajts alltså, då riskerar man se alldeles för mycket detaljer av vad man inte vill se ;) Tajta byxor däremot är toppen! I övrigt låter det helt okej, viktigt ha kläder man trivs i också, då kommer självförtroendet. Välj den parfym du tycker luktar gott på dig. Märket mindre viktigt, doftar ändå olika på olika personer! Ha det så KUL!! .

Jag kommer inte att visa magen i tubtopen om det är det du menar!! ;) det är denna jag ska ha under kavajen m.hm.com/se/product/98671 tror ni den blir bra, att ha under?
  • Christi38

Men nej, toppen är fin, det blir snyggt! Jag pratar om tajtsen! Är det tajts i tunnt material eller är det mer tajta byxor? DET är stor skillnad tycker jag! En del går i tunna tajts som man bör ha något långt till över. Jag personligen tycker inte om tunna tajts med kort topp där man får se alldeles för detaljerat skrev t ex. Men det är jag det, inte meningen att skrämma upp dig, dina kläder blir nog jättebra!!

.

• Linslusen04
    Christi38 skrev 2013-04-02 19:16:28 följande:
    Men nej, toppen är fin, det blir snyggt! Jag pratar om tajtsen! Är det tajts i tunnt material eller är det mer tajta byxor? DET är stor skillnad tycker jag! En del går i tunna tajts som man bör ha något långt till över. Jag personligen tycker inte om tunna tajts med kort topp där man får se alldeles för detaljerat skrev t ex. Men det är jag det, inte meningen att skrämma upp dig, dina kläder blir nog jättebra!! .

Dem är inte så tunna!! Är inte så orolig över tightsen, eftersom jag rådfrågade en butiksvädinna eller vad det nu heter, som jobbar i en klädbutik och hon sa att det gick! Så ja, det får vi väl hoppas ;) Ska se om jag hittar tights byxorna på kapphal sidan!!
  • Linslusen04
    Christi38 skrev 2013-04-02 19:34:38 följande:
    Åh du blir säkert snygg, det låter snyggt iaf! När är partyt?

Eventet är den 26 april.. Ja men jag hoppas det blir bra i alla fall :)
Svar på tråden Kängor på event?!