PumpkinQueen skrev 2013-04-01 22:54:04 följande:
Det finns ju både bra och dåliga saker i alla kulturer. Om vi tittar på den amerikanska kulturen, som vi ju är lite mera vana vid, så finns ju mycket som är galet. Till exempel att de har dödsstraff i flera stater, att de glatt blandar religion och politik, att de producerar filmer och dataspel som förhärligar våld och objektifierar kvinnor, och så vidare. Betyder det att den amerikanska kulturen är farlig för våra ungdomar? Det var det säkert många som tyckte på 50-talet. På samma sätt finns det människor som blir upprörda av den japanska kulturen idag, för det är något "nytt" som vi inte är vana vid. Det är den gamla generationens uppgift att förfäras över ungdomskulturen.
Har TS skrivit att han/hon tycker att det här som du nämner är bra? Bara för att han/hon tycker att den japanska kulturen är farlig, betyder det att han/hon tycker att den amerikanska är bra eller bättre??
För övrigt håller jag med TS, jag kollade inte hela klippet men just mellan 19:00 - 21:00, och jag tycker det är helt sjukt, oavsett om serien är avsedd för barn eller vuxna. Varför i helvete måste det alltid vara kvinnan som blir utsatt?????????? Kolla tex hur kvinnliga karaktärer ser ut i dataspel, med trådsmal midja och stora silikonpattar, urringat osv, jag själv spelar LoL tex, skulle man klä sig så om man ska ut i krig i verkligheten? Nu är det visserligen bara fantasy och allt måste inte vara så verklighetstroget, men
varför måste kvinnan
alltid framställas som ett sexobjekt för att tillfredsställa männens sjuka fantasier??????????????????????????????? Kan man göra vad som helst för att sedan skylla på att det är ju "bara ett spel", det är "bara tecknat", osv osv, alltid "bara" och "bara", men samtidigt är det också
alltid bara kvinnor som förlöjligas!!!!!!!!!!!!!! Om detta inte stämmer, så vill jag ha tips på spel eller serier, tecknade eller vanliga, där män förnedras!!!! För jag vill spela sånt och titta på sånt som en motvikt till allt annat som man matas med så fort man öppnar datorn eller spelar ett spel!
Det är väl fan inte konstigt att man blir manshatare för varför tror alla män att kvinnor finns till för deras skull??????????????????? Alla kvinnor borde bli lesbiska så får männen sitta ensamma vid datorn och runka till tecknade japanska småflickor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!