• Mantra

Kortisonkurer?

Min systerson föddes i v 24 och vägde 590 gram. Nu är han en månad och 3 dagar. Han hade respirator i 3 1/2 v och har sen dess haft cpap. Han har redan fått kortison 2-3 gånger. De säger att lungorna är lite sjuka. Hur vanligt är det med flera kortisonkurer till dessa små extrema prematurer?

• Svar på tråden Kortisonkurer?
  • ex ungue leonem

Kan du inte fråga din syster om detta? Hon kan nog fråga personalen på sjukhuset.

Vill du läsa min blogg?
  • Mantra

Min syster är känslig och jag vill inte oroa henne med såna frågor just nu..

• ex ungue leonem
    Mantra skrev 2013-04-07 10:59:19 följande:
    Min syster är känslig och jag vill inte oroa henne med såna frågor just nu..

Försök då att koppla bort det du själv också. Din syster berättar kanske själv om? hon vill någon gång. Annars tycker jag du kan ha överseende.
    Vill du läsa min blogg?
  • Mantra

Va? Vad konstig du är.. Jag vill ventilera MIN oro utan att för den sakens skull skapa mer oro för min syster, och då har jag alltså inte överseende?

• ex ungue leonem
    Mantra skrev 2013-04-07 11:05:59 följande:
    Va? Vad konstig du är.. Jag vill ventilera MIN oro utan att för den sakens skull skapa mer oro för min syster, och då har jag alltså inte överseende?

Jag är inte konstig..jag är fullt normal.Du kan välan fråga sjukhuspersonalen själv om du är intresserad?
    Vill du läsa min blogg?
  • Mantra

Fast nu har inte jag något barn på neo så jag tror inte dom har lust att prata med mig om det serru.. Om du inte vill prata med mig om erfarenheter varför skriver du då i min tråd?

• Mantra

Jag pratar massor med min syster om detta men jag vill inte fråga henne om dom saker som känns väldigt oroande då hon har tillräckligt ändå. Jag försöker vara den starka i våra samtal.

• ex ungue leonem
    Mantra skrev 2013-04-07 11:12:49 följande:
    Fast nu har inte jag något barn på neo så jag tror inte dom har lust att prata med mig om det serru.. Om du inte vill prata med mig om erfarenheter varför skriver du då i min tråd?

Tråden är i ett diskussionsforum.Det innebär inte alltid att dy får de svar du vill ha
    Vill du läsa min blogg?
  • Mantra

Men jag vill höra svar med erfarenheter av kortisonkurer till prematurer, bra eller dåliga. Inte att jag inte ska fråga det!

Svar på tråden Kortisonkurer?