• Habanero85

Hjälp med kläder till firmafest!

Nu vankas det firmafest med gubbens jobb.. och jag har gått hemma i mjukisar för länge Förvånad
    VAD ska jag ha på mig?!
    Det är ett åkeri så det är ju inga kostymnissar, men man vill ju inte vara varken "över- eller underklädd".

Så.. tips mottages tacksamt! Glad

• Svar på tråden Hjälp med kläder till firmafest!
  • Minimis

En enkel klänning, en fin tunika och leggings. Brukar alltid funka på sommaren!

• 123

Hur gammal är du?
    Vad har du för kroppsform?
    Vad är det för sorts fest (lekar eller middag på kvällstid typ)?
    Har du tänkt handla något nytt?

• Habanero85
    123 skrev 2013-05-10 23:13:08 följande:

Hur gammal är du?
    Vad har du för kroppsform?
    Vad är det för sorts fest (lekar eller middag på kvällstid typ)?
    Har du tänkt handla något nytt?

27 är jag. Kroppsform, tjaa.. bredare nertill än upptill skulle jag säga.. drar strl 38.
    Tror att det blir någon form av lek..
    Och ja, inhandla nytt är ett måste ;)
    Minimis skrev 2013-05-10 23:09:17 följande:
    En enkel klänning, en fin tunika och leggings. Brukar alltid funka på sommaren!
    Jo men början av juni kan vara ruskigt kall också :/

• Minimis

Det går att ha nylon under leggings, och en kofta upptill. Eller så köper du långbyxor och en somrig tunika. Funkar alltid!

• Litenistan

Jag hade nog haft ett par snygga smala jeans, en skjorta, snygga ballerina eller pumps. Och smycken

• 123
    Habanero85 skrev 2013-05-10 23:16:03 följande:
    27 är jag. Kroppsform, tjaa.. bredare nertill än upptill skulle jag säga.. drar strl 38.
    Tror att det blir någon form av lek..
    Och ja, inhandla nytt är ett måste ;)

Jo men början av juni kan vara ruskigt kall också :/

Vad sägs om en enkel klänning (fodralmodell) eller längre tunika med converse (lekvänligt) eller ballerinor (lekvänligt men mer klassiskt än converse)?
    Ta med en lite större handväska och lägg ner leggings, kofta och sjal om det skulle bli kallt. Det finns få saker som tar udden av feststämningen lika mycket som att frysa.
  • elyse

Svarta jeans, en snygg topp och en svart kofta. Skor med lite klack. 

• Vinterankan

En snygg sommarklänning. Och absolut inga leggings, det är det fulaste som finns. Om du misstänker lekar så ta platta skor.

• Minimis
    Vinterankan skrev 2013-05-11 06:40:32 följande:
    En snygg sommarklänning. Och absolut inga leggings, det är det fulaste som finns. Om du misstänker lekar så ta platta skor.

Ja, det är ju så sjukt smidigt med alla sorters lekar när man har bara klänning på sig!
  • Vinterankan

Om man har en klänning som inte är så tight och kort så är det väl inga problem att leka.

Svar på tråden Hjälp med kläder till firmafest!