Barnlängtan12 skrev 2013-05-24 21:28:51 följande:
Hoppas verkligen att du testar positivt rosalack! Har de sagt nåt om varför dina ägg är omogna? Jag fick svaret att det troligen är genetiskt att vissa kvinnor har svårt att mogna fram ägg. Jag har många funderingar på om det kan bero på medicinen man tar? Nåt jag kan göra annorlunda? Men tydligen inte enl läkaren. Ska dock få prova annan mognadsspruta nästa gång. Vilken har du fått?
Angående våra chanser så har läkaren i alla fall sagt att det är värt att fortsätta med fler försök. Så helt kört är det väl inte. Hade så stora förhoppningar till vårt senaste försök så det kommer nog bli svårt att ladda om till nästa...
Tack, hoppas det lyckas för er också! Jag har två Crinonetuber kvar. 1 idag o 1 i morgon bitti. Så det blir test på lördag när båda är hemma.
De har inte sagt något om varför så många är omogna. Jag tror mycket handlar om att medicinen gör att de flesta av mina ägg växer för fort. några kanske börjar växa redan från dag 1, det är dom som verkligen är mogna sen, men de som börjar växa de sista dagarna är nog hemskt omogna enligt min teori.
Jag har medicinerats med puregon o nu senast orgulatran för att de skulle växa. Har sedan fått ovitrelle för att de skulle mogna. Har fått crinone efter.
Läkarna säger samma sak till oss, chanserna är goda, vi är väligt unga så vi har alla faktorer med oss.
Dock vet JAG inte om jag orkar mer om detta misslyckas. Är redan på botten ibland. Står i adoptionskö, men det är en lång process dit rent mentalt innan iaf min sambo skulle tycka det kändes ok att lämna ivf-försöken åt sidan. Vi får se. Just nu är jag orolig för att om vi fortsätter med äggplock så får jag ont vid sex. Känner mig mer och mer öm efter varje äggplock, och det sitter i länge. Men enl läkaren kunde man inte få komplikationer efter äggplock.. hmm..
Lycka till, skriv gärna PM om du vill ist.