Anonym (tufft men värt!) skrev 2013-06-10 20:53:26 följande:
Det går att hitta tillbaka till varandra igen. Men det är den svåra och jobbiga vägen och man får vara beredd att satsa hårt. Min historia: Efter 15 års förhållande (varav 10 år som gifta) brakade vårt äktenskap ihop. Vi skrev på skilsmässopapper, förberedde huset för försäljning, pratade med barnen, berättade för vänner och familj, grälade och hatade varandra. Jag skaffade en ny man och han en ny kvinna. Då huset ännu inte var sålt bodde vi fortfarande under samma tak fast i olika delar av huset. Barnen jämförde med sina kompisar med skilda föräldrar och väntade på att vi skulle flytta. De mådde naturligtvis inte bra men vande sig efter några månader. Det gick ca 8 månader och maken och jag råkade hamna på tumanhand.... Sakta insåg vi hur mycket vi betydde för varandra och att huset hade varit sålt för länge sen men vi hade alltid nån anledning att stoppa det..... Vilket jobb vi har haft! Vi har grälat, gråtit, älskat och visat våra känslor på ett alldeles underbart sätt. Våra barn hade på sin höjd sett oss pussats men nu levde vi ut på ett helt annat sätt. Nu är det snart 5 år sen. Vi är galet kära och våra barn är galet lyckliga över att förstå att man kan gräla och vara ovänner men alltid älska varandra ändå! För övrigt är vi 38 år idag. Så inte lastgamla än.... Vi har mycket sex, reser både ensamma och med barnen. Lever livet och vet vad som kan hända om man inte prioriterar sig som par. Tokigt nog är vi nära vänner med de personer och deras nya respektive som vi träffade när vi höll på att skilja oss!
Vad härligt att ni hittade tillbaka till varandra, och t om fick det bättre tillsammans!! Stort GRATTIS, det är ju helt underbart!!
I vårt fall har vi alltså ingen kontakt alls idag, förutom vad gäller vår gemensamma son. Men jag antar att det är det vi båda behöver just nu, få distans till alla gräl, tjafs, lögner och "skit" som varit i vårt föhållande. Han har sagt att han inte har några känslor för mig längre... men någonstans hoppas jag ändå på att vi en dag ska hitta tillbaka till varandra, till kärleken vi haft för varandra! Chansen kanske inte är jättestor, men jag tror inte den blir mindre med det här totala brytet som vi har just nu. Det är svårt, men samtidigt väldigt nyttigt, tror jag. Om inte annat så märker jag att jag själv utvecklas som människa! Och jag hoppas även han gör det!
Önskar jag visste hur framtiden ser ut....