• RosaMoln

Jävla skitunge?!

jag, min sambo och vår son var hos sonens farmor och farfar, vi sitter vid bordet och äter när vår son tar upp en ljusstake och håller i den, farfarn tror att sonen ska kasta den och rycker tag i sonens arm så ljusstaken av misstag flyger i marken. Då låter farfarn väldigt arg och säger: JÄVLA SKITUNGE!!!

Jag blev väldigt sur över detta, så jag sa till att han inte får kalla honom det.

Resten av familjen ville inte prata om det och sambon reagerade inte på detta..

Är det okej att säga så?!

• Svar på tråden Jävla skitunge?!
  • natt suddaren

Nä, så beteer man sig inte som vuxen. Låter som din sambo har upplevt detta innan med. Hur är hans humör igenteligen? Varningsklockorna ringer tycker jag.

• MalinEddie

Självklart inte! Nu vet jag inte hur gammalt barnet är men jag gissar att det inte är så gammalt? Det är givetvis inte okej oavsett men små barn känner gärna och tar saker i sin hand de finner intressanta. En del av utvecklingen, inga konstigheter. Är man rädd om något kan man ta bort det eller avleda barnet.
    Kanske var sådana reaktioner vardag för din sambo när han var liten och han ser det som något naturligt? Pratade ni om vad ni ville för ert barn innan ni skaffade det? Jag hade aldrig accepterat en sådan reaktion från min sambo men sedan var vi också på de klara med vad vi inte tycker är okej alls, att kalla barn fula namn t.ex. Jag hade ärligt talat blivit oroad om jag var du, vad säger din sambo om hans likgiltighet?

Avskyr CIO-metoder.
  • 123

Inte ok!
    Att resten av familjen inte vill prata om det kanske beror på att de är "vana" vid att han uppför sig på det sättet.
    Stå på dig, varken du eller ditt barn ska behöva ta sånt uppförande från en vuxen människa.  

• RosaMoln

Sambon är väldigt van vid att sin pappa säger fel saker och pappan (i mitt tyckte) dricker för mycket i sonens sällskap. Sonen är 2 år.

Sambon tycker inte det är okej, men vågar inte säga emot. Vi är inte så jättegamla, så jag tror hans pappa har "högre makt" fortfarande.

• Nikolina

Det är absolut inte okej!

Jag tycker sambon bör växa upp och ställa upp för sin familj, alltså du och barnet!  Och inte acceptera att hans pappa uppför sig på det sättet!
    Bara för att sambon blivit illa behandlad av sin pappa som barn skall farfar inte behandla sitt barnbarn illa!

Stå på dig!

Kan inte farfar uppföra sig som en normal vuxen människa, låt bli att åka dit. Tids nog kommer de säkert att undra varför ni inte kommer och sakna er. Det kanske kan bli en morot för farfar att växa upp.       

Svar på tråden Jävla skitunge?!