Bästa konserten du har varit på?
Vilken är den bästa konserten du har varit på och varför?
Vilken är den bästa konserten du har varit på och varför?
Way out west, Prince. oslagbart.
Slipknot på hovet 2008. Underbart brutal konsert!
Eller Alice Cooper på Liseberg förra året! Så sjukt bra det var!
Kan vara för att man slapp känna sig som en packad sill... +att det var en sån genomtänkt show också. Han gav verkligen Allt! Wuhu!
Svårt att välja
Pulp på reading festival 2011 och my chem på samma festival. Mycket publik och ett himla drag
Annars är det alltid Thåström. Har aldrig varit på en dålig konsert med honom
Magnus Uggla - Magnus den store. Det var den senaste jag har varit på men också en av de bästa, intima och underhållande konserterna på länge!
Bob Marley - Gröna Lund 1977 och 1978
Konserten 78 var bäst. Inget kan slå den.
Fortfarande publikrekord på Grönan efter alla år.
U2 på Ullevi 2009
Robbie Williams på Stockholms stadium tror det var 2004.
Håkan Hellström på Skansen igår måste varit det bästa jag har upplevt! Magi!!
manu chao 2008 på peace and love tror jag! och en liten klubbspeling med håkan hellström runt 2006-2007 var också svårslagen.
Pearl Jam, Globen, förra året!!
Överlägset det bästa jag nånsin upplevt!
Det beror lite på vad man tycker är bra. Bob Dylan för några år sedan var magiskt, enbart för att det var han. Men den konsert som etsat sig fast i minnet var när barnen var små och de var med på en Nordman konsert. Att se deras glädje och hur de lyssnade som trollbundna var nog en av de största konsertupplevelserna jag någonsin kommer att få.
U2 på Hovet 1985 är rätt svårslaget.
Iggy Pop på Mejeriet i Lund typ -92 eller Nirvana på Roskilde -93(?). Gillar egentligen små intima konsertlokaler bäst.
Red hot chili peppers i Globen 2011 eller när vi såg Slash i början av 2013, SÅ JÄKLA BRA!!!
Metallica (samt Slayer. Megadeth och Anthrax) Ullevi 2011. Lätt.
Jag var på en Jävlaranamma-spelning i helgen som var trevlig. På senare år så har fler och fler ölslängande puckon lockats till spelningarna, men denna ägde rum typ ute på landet så då orkade väl inte lika många ta sig dit.
Först var det bussresa inifrån stan (Göteborg) som arrangerats av bandet, sedan var det i princip picknick i gräset i väntan på kvällens spelning. Vid 18 så satt en i bandet på en liten scen i... typ som ett stort lusthus. Som var en dansbana eller någonting. Så satt vi i publiken på golvet och sjöng med. Mellan frågorna så ställdes quizfrågor också (man kunde vinna vin). Efteråt var det två andra band som spelade och sedan Jävlaranamma. Svårt att förklara stämning och varför det alltid är så roligt för någon som inte var med, men roligt och trevligt var det. Som vanligt.
En annan spelning/konsert jag varit på som var lite sådär speciell och häftig var när Hedningarna (som spelar typ folkmusik och använder en del ovanliga instrument) spelade vid Ale stenar när jag var runt 9-10 år eller något sådant. I solnedgången med havet bakom. Det var fint.
Jag har även sett bland annat Lars Winnerbäck och Metallica, men de konserterna var tråkiga. Jag har blivit bortskämd sedan jag var på min första Jävlaranamma-spelning 2004. De är alltid interaktiva och roliga. Man står inte bara där och glor.