• AvalonC

Andriod-spel till 4:åringar?

Hej.
    Är det någon som har några bra tips på vad för spel man kan ladda hem till en 3½-4-åring?

Han älskar Angry birds, men jag skulle vilja ha något som "utvecklar/lär" honom, typ spel de har på dagis.

Ös på med tips tack :)

{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Andriod-spel till 4:åringar?
  • only4you

Pussel finns det gott om :) Det här är en favorit hos min fyraåring ;) play.google.com/store/apps/details&hl=sv

Sen finns det en del om du söker på "lola" eller "dr panda" som kan vara rätt kul. Finns nån som heter Abc på svenska som han inte alls är intresserad av även om jag skulle vilja det.

Sen den app jag haft mest nytta av till alla barnen, (även oss vuxna) är nog "Filmer för barn". Helt suverän även om den kanske inte är så utbildande :)

• Anne69

Hos oss gillas ritprogram skarpt, bl.a. Zebra Paint och Kids Doodle.
    Memory är bra övning, finns många olika.  Jag gillar en som heter Kids Memory Game (med en nyckelpiga på).
    Prick-till-prick finns tex Kids Connect the Dots (både gratis- och betalversioner).

Mer pedagogiskt:
    123s ABCs Handwriting
    Happi läser
    Stava ABC      
    Mingoville (klockan)
    Baby Learns Addition
    Kids Socks Plus  

• PetraMunchen

Det finns nått lego spel där de kör med en liten bil och får sen bygga ihop bitarna och får nya bilar. Brukar funka för mina barn på 3,5 och 5 år.

Svar på tråden Andriod-spel till 4:åringar?