• Anonym (sanna)

Kan inte bestämma mig!! Är så osäker...

Ena stunden känner jag att "Okej vi chansar och kör på med fler barn"
    Andra stunden känner jag "Nej usch jag vill inte ha fler, jag vill koncentrera mig på barnen jag har, och mig själv"
    Och sen vänder det " Kan jag orka en graviditet till? Orkar jag en förlossning till?.. kanske går det bra.."
    Och sen vänder det igen " Nej usch inte illamående, kräkningar, och en hemsk förlossning till och dom kommer Säkert inte bevilja mig snitt som jag önskar.. så kan lika gärna göra abort"
    Sen tänker jag.. "Kul för barnen med fler syskon, går det nu, borde det gå framöver"
    Sen ändrar jag mig och tänker " Tur dom inte är fler! Nej jag är glad för dom jag har jag bör stanna där." 
    Sen växlar det och jag tänker "Vad kul med en stor familj, det kan ju bli rätt mysigt på jul osv"
    Sen växlar det igen och jag tänker " Nej men allt blir dyrare, jobbigare, mindre sömn, och stressigt..."
    Sen tänker jag " Jag och mannen kanske känner oss mer komplett med ett till barn?"
    Sen tänker jag " Nej vi är nöjda, vi har det så bra nu, varför krångla och ändra något som redan är bra."

Vad vill jag? Jag vet inte ens själv. Hur bestämmer jag det? Det ändrar sig hela tiden.
    Abort känns inte bra och känns som nåt jag skulle kanske ångra...
    Behålla känns inte heller bra, då jag haft jobbiga graviditeter och förlossningar och varit både graviditets deprimerad, förlossningsdeprimerad och utbränd... Så är ju inte säkert jag orkar fler barn... Då kommer jag ångra att jag satt mig i den situationen (Nej man ångrar inte barnet, men man kan ångra situationen man satt sig i speciellt om det blir jobbigt)
    Jag vet ju inte ens om jag vill ha fler barn?.. 

• Svar på tråden Kan inte bestämma mig!! Är så osäker...
  • Anonym (sanna)

Vad vill man när man tvekar?

• Anonym (sanna)
    Tow2Mater skrev 2013-09-20 16:13:26 följande:
    Vad säger mannen?

Att det är mitt beslut. Vill jag göra abort så gör vi det, vill jag behålla så behåller vi. Han låter det vara mitt beslut just för aborten, graviditeten, förlossning, amning och alla andra kroppsliga grejer händer ju mig. I övrigt kommer han vara lika delaktig som jag. Och han stöttar oavsett.

Det är ju helt omöjligt att veta vad man vill? Hur bör man tänka?

Så himla svårt beslut..
  • Anonym (sanna)

Jag gjorde abort förra veckan.. Och nu ångrar jag mig något fruktansvärt.. Sista veckan innan aborten mådde jag riktigt dåligt, svimma hela tiden och kunde inte ta hand om barnen hemma så mannen fick göra det.. Jag kände mer och mer att jag inte orkade, att jag inte skulle ha orkat med barnen jag har under 9 månader om jag skulle ha mått sådär.. Så jag bestämde abort.. Mannen ville helst behålla men tyckte att om jag mådde så dåligt så skulle allt bara bli jobbigt för mig. Och sen oroade han sig för förlossningen då det inte gick så bra sist.. Och jag var rädd för att inte få snitt.. Så i lite panik ville jag bara få abort fort.. Väl på sjukhuset var jag själv.. Har inte fått prata med kurator varken innan eller efter vart inte ens erbjuden det.. Och har inte haft familj att bolla idéer med heller... Så mannen och jag är väl dom som pratat och vi båda har dåliga erfarenheter av graviditet, förlossning och spädbarns tiden. Dock så är barnen varat bästa och underbaraste vi varit med om så fort dom blivit äldre. Så jag tog tabletten grät hela vägen hem. Panika hemma.. Och sen 2 dagar senare fullföljde jag det för att efter 1 tabletten så blir det ofta missfall ändå eller skador. Så kändes bäst att fullföljs m trots att jag inte längre ville fullfölja.. Och nu känner jag mig tom och vill ju ha fler barn. Men törs inte bli gravid igen då jag kanske får samma känslor som jag hade? Eller är det naturligt att må så dåligt? Naturligt att vilja ha barn igen och inte längre se hindren jag såg nyligen?

Svar på tråden Kan inte bestämma mig!! Är så osäker...