Kan inte bestämma mig!! Är så osäker...
Ena stunden känner jag att "Okej vi chansar och kör på med fler barn"
Andra stunden känner jag "Nej usch jag vill inte ha fler, jag vill koncentrera mig på barnen jag har, och mig själv"
Och sen vänder det " Kan jag orka en graviditet till? Orkar jag en förlossning till?.. kanske går det bra.."
Och sen vänder det igen " Nej usch inte illamående, kräkningar, och en hemsk förlossning till och dom kommer Säkert inte bevilja mig snitt som jag önskar.. så kan lika gärna göra abort"
Sen tänker jag.. "Kul för barnen med fler syskon, går det nu, borde det gå framöver"
Sen ändrar jag mig och tänker " Tur dom inte är fler! Nej jag är glad för dom jag har jag bör stanna där."
Sen växlar det och jag tänker "Vad kul med en stor familj, det kan ju bli rätt mysigt på jul osv"
Sen växlar det igen och jag tänker " Nej men allt blir dyrare, jobbigare, mindre sömn, och stressigt..."
Sen tänker jag " Jag och mannen kanske känner oss mer komplett med ett till barn?"
Sen tänker jag " Nej vi är nöjda, vi har det så bra nu, varför krångla och ändra något som redan är bra."
Vad vill jag? Jag vet inte ens själv. Hur bestämmer jag det? Det ändrar sig hela tiden.
Abort känns inte bra och känns som nåt jag skulle kanske ångra...
Behålla känns inte heller bra, då jag haft jobbiga graviditeter och förlossningar och varit både graviditets deprimerad, förlossningsdeprimerad och utbränd... Så är ju inte säkert jag orkar fler barn... Då kommer jag ångra att jag satt mig i den situationen (Nej man ångrar inte barnet, men man kan ångra situationen man satt sig i speciellt om det blir jobbigt)
Jag vet ju inte ens om jag vill ha fler barn?..