Sandraxx skrev 2013-11-08 15:17:14 följande:
Jag känner igen mig, jag och min pojkvänn som har varit tillsammans i lite mer än tre år men vi har inte flyttat ihop än men vi har planer på att skaffa en gård tillsammans och letar. Han har en dotter på 19, jag har en dotter på 10.
Ibland känner jag att dethär kommer aldrig att gå. Hon tog studenten i våras och har sen dess suttit hemma på sitt rum och spelat dator. Hon bor heltid hos sin pappa nu, när vi träffades var hon ibland hos sin mamma på helgerna.
Det är inga "öppna" konflikter mellan oss tre, hon och hennes pappa har en hel del bråk om att hon ska hjälpa till hemma men än så länge är jag inte inblandad i dem mer än att jag hör om dem genom honom.
Hon lyfter knappt ett finger hemma, har väl börjat tvätta sina kläder lite då pappan vägrar men han lagar fortfrande mat till henne och sköter det mesta - ja hon är curlad. Pappan erkänner till viss del att hon är curlad men vill ändock inte riktigt erkänna att det är hans uppfostran som gjort henne så slapp och omotiverad.
När jag är hemma hos dem - vilket har blivit mindre och mindre - blir jag nästan automatiskt irriterad på dottern när hon visar sig eftersom jag ser hennes disk på soffbordet - och då pratar vi inte om en tallrik. och stöket i övriga hemmet. Jag blir irriterad på pojkvännen och hans attityd, har försökt prata med honom otaliga gånger men jag tror det är så illa att vi helt enkelt har olika syn på uppfostran.
Så jag funderar mycket på, kommer dethär att gå. hur ska jag hantera hans dotter när vi flyttar ihop? - oavsett om hon flyttar med eller flyttar någon annastans så kommer hon alltid "supportas" av sin pappa -det har han sagt själv. jag är rädd att detta kommer att leda till konflikter! att detta kommer göra mig galen i slutändan. och framförallt att det är så himla dåligt för min relation med hans dotter.
Avvakta!
Låt henne flytta först. Sen får du se vad supporteras innebär i verkligheten. Innebär det att han ränner där varje dag för att hjälpa henne, så hade jag nog dragit öronen åt mig för det kommer bara att leda till konflikter. Är det bara när det gäller något speciellt, så kan man leva med det.