• Anonym (pest&pina)

abort pga ekonomi

Så satt man här i en rent förjävlig sits,gravid med tredje barnet och en inkomst som kärvar rätt ordentligt. Har det kärvt nu med två barn och med tre lär det knappast bli bättre. Är livrädd rent ut sagt! Jag har satt mig här själv,eller vi snarare. Kunde ha varit mer noggrann med skydd intalar jag mig. Vill verkligen ha det lilla fröet ,känns fruktansvärt med abort. Vet inte varken ut eller in. Det mest förnuftiga vore antagligen att göra abort men det känns som att hjärtat går i bitar av tanken. Men tanken på att inte klara ekonomin och ge de barnen vi redan har allt de får nu ger mig sån enorm ångest. Vet inte vart jag vill komma med det här mer än att få skriva av mig :(

• Svar på tråden abort pga ekonomi
  • Anonym (pest&pina)

Möjligtvis om jag skulle få praktik el liknande,söker jobb men ser mörkt ut på den fronten. Tufft det här :(

• Liljan77

Har du ringt o frågat på äldreboenden?
    Tycker ofta det är ont om folk. 

• Anonym

Vad är det som blir så mycket dyrare med ett barn till? Kläder, vagn och annat lör ni väl ha? Mycket går ju att köpa billigt på blocket. Och försök spara lite alternativt jobba lite mer innan barnet kommer. Får man inte mer pengar i bb om man har fler barn också?

• Anonym (pest&pina)

Har ringt runt till äldreboenden osv här i trakterna och de tackade nej direkt då jag ej är utbildad,blir svårt att få erfarenhet också när man inte får en chans. Har varit hemma i 5 år med barnen så har inte haft jobb på hela tiden,sålt vagn och kläder då vi egentligen inte skulle ha fler barn. Men ödet ville annorlunda,uppenbarligen. Man får flerbarnstillägg så har för mig att bb + tillägg hamnar på 3700. Som det ser ut idag i runda slängar får vi kvar 4500 efter räkningar,så det finns ALLTID bra,varierad mat och frukt samt kläder barnen behöver och lite extra till barnen när man får chansatt skämma bort även om det inte händer varje månad. Är det oansvarigt av mig att behålla det här barnet ?

• Anonym
    Anonym (pest&pina) skrev 2013-09-29 23:48:54 följande:

Har ringt runt till äldreboenden osv här i trakterna och de tackade nej direkt då jag ej är utbildad,blir svårt att få erfarenhet också när man inte får en chans. Har varit hemma i 5 år med barnen så har inte haft jobb på hela tiden,sålt vagn och kläder då vi egentligen inte skulle ha fler barn. Men ödet ville annorlunda,uppenbarligen. Man får flerbarnstillägg så har för mig att bb + tillägg hamnar på 3700. Som det ser ut idag i runda slängar får vi kvar 4500 efter räkningar,så det finns ALLTID bra,varierad mat och frukt samt kläder barnen behöver och lite extra till barnen när man får chansatt skämma bort även om det inte händer varje månad. Är det oansvarigt av mig att behålla det här barnet ?

Jag tycker inte att det är oansvarigt. Om ni klarar er nu och sedan dessutom får 3700 extra varje månad så ska det nog gå bra.

Som sagt, kläder och vagn finns billigt på blocket. Matkontot lär ju inte öka sådär jättemycket i början.

Kanske kan ni även prioritera annorlunda och ta bort någon kostnad som känns mindre viktig med er nya situation?

Hur ser era kostnader ut i dagsläget?
  • Anonym

Finns det ingen mataffär eller liknande som du kan jobba på fram tills bebin kommer?

• Anonym (J)
    Anonym skrev 2013-09-29 23:53:42 följande:
    Jag tycker inte att det är oansvarigt. Om ni klarar er nu och sedan dessutom får 3700 extra varje månad så ska det nog gå bra.

Som sagt, kläder och vagn finns billigt på blocket. Matkontot lär ju inte öka sådär jättemycket i början.

Kanske kan ni även prioritera annorlunda och ta bort någon kostnad som känns mindre viktig med er nya situation?

Hur ser era kostnader ut i dagsläget?
    Fast 3700 är totalt med alla bb inte extra för ett till barn
  • Anonym ('''')

Kläder, vagn mm går att få billigt på diverse loppisar på bl a facebook, finns ju även skänkes o bytesgrupper och sen är ju inte blöjor så dyrt egentligen om man väljer de billigare märkena. Allt går om man tänker till ekonomiskt. Och sen i slutändan så är det dittt beslut iaf. Vill du verkligen behålla så gör det men om det verkligen känns fel så är en abort bästa valet.ö

Svar på tråden abort pga ekonomi