Bästa läkarna på utredning?
Hej!
Jag tar tacksamt emot tips på bra läkare för utredning av upprepade mf!
stort tack!!
Hej!
Jag tar tacksamt emot tips på bra läkare för utredning av upprepade mf!
stort tack!!
puff!!
De läkare som jobbar inom landstingen följer ju bara regler där ett visst antal tester ska göras, så jag vet inte om det är så stor skillnad där.
När jag var på Fertilitetscentrum i Göteborg kollade de även AMH, vilket de inte kollar inom landstinget, och när jag var hos en annan privat läkare kollade han progesteron och hcg efter positivt gravtest, vilket de inte gör inom landstinget.
Så jag tror att om man går privat så kollar de mer, men man kan ju gå till den offentliga vården först och göra bastesterna, för det kostar massvis med pengar inom den privata vården. Bara första besöket kostade 2000 kr.
Men efter att ha varit i kontakt med läkare på fyra olika ställen nu, så kan jag tyvärr meddela att man själv får tjata för att få tester, och sånt man hittar här på familjeliv tycker läkarna är struntprat, så på allt man föreslår svarar de att det inte finns forskning som stödjer att det skulle hjälpa.
Hm, jag förstår! Jag blev utredd för 10 år sedan, och gissar att det har hänt en hel del sedan dess. Har fått kontakt med en läkare i Solna som jag fick rekommenderad till mig... men hon var osäker på att utreda mig nu när jag är 39, samt att jag redan utretts. Hon tillhör emellertid landstinget och jag har fått en konsultationstid hos henne på tisdag... misstänker att hon kommer att vara avig!