• Anonym (dfgjkl)

ska göra abort, men kan inte nästa vecka!

Hej.. tog ett test i dag som visade att jag e gravid, men det lämpar sig inte att behålla tyvärr :(
    Problemet är att idag är de torsdag och ringer jag nu kommer jag säkert få en tid nästa vecka men då ska jag bort. Kanske kan man göra abort i den staden jag ska va i då? eller går de i annan kommun?
    Kan man säga till dom nää kan inte nästa vecka för ska iväg, det låter ju så dumt för man ska ju göra de så fort som möjligt.  ååh eller ska jag vänta tills jag kommer hem och ringa då? 

• Svar på tråden ska göra abort, men kan inte nästa vecka!
  • Anonym (Agnes)

Vänta tills du kommer hem, så behöver ingen ifrågasätta ditt beslut.

• Anonym (Marie)

antingen ringer du och bokat tid nu säger att du är bortrest nästa vecka och inte kan eller så väntar du att ringa tills du kommer hem..

För antar du bra nu är i vecka 3-4 ?? 

• Anonym (hej)

Vilken vecka är du i då? Jag gjorde abort i v.11 . Så on du inte är så långt gången kan d vänta.

• Anonym (dfgjkl)

Tack för era svar! jag ringde å dom kunde ändå inte nästa vecka så de va ju tur för mig:)
    Nää jag trodde typ att dom skulle tycka jag vore dum i huvudet om jag tog en resa före en abort, typ att abort e viktigt å ska göras så fort som möjligt. 

• Anonym (dfgjkl)
    Anonym (hej) skrev 2013-10-03 10:59:13 följande:
    Vilken vecka är du i då? Jag gjorde abort i v.11 . Så on du inte är så långt gången kan d vänta.
    enligt uträkning på datan e jag i vecka 6-7. Åhh vill inte behöva göra skrapning eller något annat läskigt
  • Anonym (mamma)

Jag har gjort både medicinsk abort o skrapning under narkos och rekommenderar skrapning. Givetvis under narkos. Ingreppet tar ca 5 min så man är sövd ca 10. Du blir ordentligt smärtlindrad, så man är högst lite öm efter. Blöder knappt nåt efter då det blir renskrapat/suget. Du blir garanterat 'ren'.
    En medicinsk abort tar ofta flera timmar. Man blöder mycket och stora koagel. Inte säkert man får ont då dom brukar skicka med ordentlig med smärtlindring om man gör det hemma. Man kan givetvis välja o göra det på sjukhus. Dom brukar säga att man blöder minst 2v efter med abort. 5-6 veckor är inte ovanligt. Det värsta är att man inte vet om allt kommer ut. Det kan bli rester kvar av moderkaka el hinnor och då kan man behöva göra om det. Alternativt skrapning.

• Anonym (hej)
    Anonym (dfgjkl) skrev 2013-10-03 16:50:54 följande:
    enligt uträkning på datan e jag i vecka 6-7. Åhh vill inte behöva göra skrapning eller något annat läskigt

Lugn!  Gör du skrapning dvs kirurgisk abort så blir du sövd under nakos under hela hela ingreppet! Jag kännde knappt nåt efteråt.  Jag rekommenderar det före medicinsk faktiskt.
Svar på tråden ska göra abort, men kan inte nästa vecka!