• Anonym (ledsen)

Hur fan ska jag lösa det med barnvakt?

Sambon har stuckit. Lika bra är det. Jag jobbar och har ingenstans att ha barnet då det inte finns dagis. Jag har varit ledig några dagar nu och hade en barnvakt som skulle få godkänt från sina föräldrar bara. Men de lät positiva iaf. Sen blev det nej. Har fått min mamma att vara med han imorgon men sen kan inte hon vara med han nå mer. Hon sa först att hon kunde vara med han men nu kan hon inte. Har ingen annan familj här. Ingen varken jag eller barnent känner som kan vara med han med så kort varsel. Vill inte lämna han till en främling som han aldrig träffat. Jobbar så sena tider osv också så barnvakten måste vara hemma hos mig med han på kvällen.

Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Hur fan ska jag lösa det med barnvakt?
  • lördagsgodis

Det finns ju nattis men det brukar vara långa köer men hör dig för iaf. Kan inte exet ställa upp så du kan jobba?

• Anonym (ledsen)

Han har stuckit många mil bort.

Vabba. Ja. Men då är det nog isf bättre säga hur de ligger till. Är personalbrist också så känns inte så kul och jag kan ju inte vabba för alltid.

• Anonym (ledsen)

Finns inget nattis här. Närmsta är 17 mil bort...

• Zelda77

men du..
    säg som det är...en bra chef försöker ju omplacera dig, kanske någon annan vill jobba nätter och du lan få dagtid?
    kanske kan du ta några semdagar och höra dig för om dagisplats?
    Eller så vabbar du och hoppas sambon hör av sig och kan hjälpa till tills det ordnat sig, och i värsta fall får du säga upp dig och leta annat men det är ju inte det bästa alternativet.   

• Anonym (ledsen)
    Zelda77 skrev 2013-10-05 20:50:56 följande:
    men du..

säg som det är...en bra chef försöker ju omplacera dig, kanske någon annan vill jobba nätter och du lan få dagtid?

kanske kan du ta några semdagar och höra dig för om dagisplats?

Eller så vabbar du och hoppas sambon hör av sig och kan hjälpa till tills det ordnat sig, och i värsta fall får du säga upp dig och leta annat men det är ju inte det bästa alternativet.   

1. Jobbar aldrig natt utan som längst till 22. Kan inte bli omplacerad eftersom det inte finns något att bli omplacerad till.

2. Dagis är närmsta 10 mil. Bor långt utanför centrala kommunen där dagis finns. Finns inte några jobb eller bostäder där.

3. Jo.

Men nu är det ju i övermorgon och resten av veckan det är viktigast.
  • Anonym (ledsen)
    Snödroppar skrev 2013-10-05 20:45:59 följande:
    Varför finns ingen förskola? Kanske har du nån granne som kan ställa upp ibland?

Finns förskola men 10 mil bort i centrala kommunen. Som sagt. Det är i övermorgon det behövs och jag vill inte lämna pojken till någon okänd.
Svar på tråden Hur fan ska jag lösa det med barnvakt?