Foster överlevde medicinsk abort - vad gör jag nu? Någon som varit i denna sits?
Helvetets dilemma. Hoppas någon här kan hjälpa mig!
Jag fick barn i mitten av mars. Insåg i augusti att jag var gravid igen i vecka 9. Gjorde sen medicinsk abort i vecka 9+6 och blödde i dryga veckan. En månad senare var jag tillbaka på MVC för återkontroll och insättning av spiral. Då upptäcks att jag fortfarande är gravid. På KK visar UL att knodden i magen hunnit bli 14+3 och verkar enligt två ultraljud må alldeles prima - det syns inget konstigt.
Läkaren har jobbat i 23 år och aldrig varit med om detta tidigare.
Jag tillåts inte göra kirurgisk abort pga fostrets storlek och VÄGRAR göra tvåstegsabort och föda fram fostret, tror aldrig jag skulle palla det. Samtidigt är jag mer eller mindre ensamstående med min underbara dotter, egenföretagare och förstår inte hur jag ska klara två småbarn med 13 månader emellan. Känner mig helt hjälplös och vet inte vad jag ska göra!! :(
NÅGON som varit i min situation? Fick bebisen några skador eller men av den medicinska aborten? Hur är det att ha täta syskon? Någon som gjort tvåstegsabort och kan berätta?
Alla tankar och erfarenheter är av intresse!