• Anonym (Abort)

Tidig abort hur mådde ni?

Jag tog första tabletten för cirka en timme sen och ska göra medicinsk abort hemma. Jag har bara varit gravid i en eller möjligen två veckor och gyn trodde därför att jag skulle komma ganska lindrigt undan med blödningar och komplikationer. Nu undrar jag vad andra har för erfarenhet. Hur dåligt har ni mått fysiskt som gjort abort på ett så tidigt stadium?

• Svar på tråden Tidig abort hur mådde ni?
  • Anonym (C)

Det var mycket lindrigare än jag trodde. Väntade mig störtblödningar och smärtor likt värkar. Men det blödde som riklig mens bara och gjorde inte ont alls. Blodklumparna kom ut när jag satt på toaletten så ett tips är iaf att gå på toa ofta.

Graviditetssymtomen försvann direkt vilket var väldigt skönt!

• Anonym (K)

Jag gjorde det i vecka åtta. Hade rätt ont i magen tills jag började blöda, då kändes det som att det släppte lite. Efter vagina-tabletterna så tog det en, kanske två timmar innan blödandet kom igång, ungefär en-två timmar senare var aborten fullgjord, och jag blödde kanske en vecka efter det.

• Anonym (Abort)

Tack för svaren. Får hoppas att det går utan alltför mycket smärta för mig också.

• Anonym (drutten)

Ont ska det inte behöva göra! Dom har väl skickat med smärtstillande!? Jag tog 2 diklofenak o 4 panodil innan, som dom hade rekommenderat. Kände inget!

• Anonym (Abort)
    Anonym (K) skrev 2013-10-11 21:22:39 följande:
    Hur gick det? 
    Gulligt av dig att fråga. Det gick bra. Behövde bara ta en alvedon. Smärtorna var lätta att hantera, antagligen för att jag är van vid värre, brukar ha mycket mer ont vid vanlig mens än vad jag hade i torsdags. Var hos gynekologen innan idag som bekräftade att aborten är genomförd och att allt ser bra ut. Det var en lättnad eftersom jag gått och oroat mig för att den misslyckats, för infektion etc.
Svar på tråden Tidig abort hur mådde ni?