• sunset

lilla juni 2014 tråden.

Cassidy skrev 2014-01-07 20:05:04 följande:
    Åh, vad härligt Prindo! Skrattande

Vi har rul den 23:e. Nedräkningen är i full gång!
    Vi vill också se vad det är för kön. Tycker att vi fått tillräckligt med överraskningar redan och dessutom har vi ett digert jobb framför oss med att hitta namn om båda är kvar. Det enda vi är överens om är att de ska ha tre namn var Flört
    haha ja då har ni en massa namn att hitta på. vad tror ni själva att det är för kön? och tror ni de är tvåäggs eller enäggs?
  • sunset
    Cassidy skrev 2014-01-07 22:27:31 följande:
    Vi tror att det är tvåvägs, då detta är så mycket vanligare. Jag tror att det är två pojkar, men maken tror att det är en av varje.

Vi får väl se. Bara de är kvar och verkar friska, så är allt annat bara ett plus Glad
    haha ja tvåägg tvåvägs bara det kommer ut två barn så kvittar det ;)
    ja roligt om ni skulle få en utav varje. hade jag fått två hade jag gärna haft en av varje. men som du säger bara dom är kvar och friska så. men jag menar vart skulle dom ha tagit vägen? dom har nog inte gått någonstans. och jag är helt säker på att dom mår bra. :D
    ni har ju väntat så länge och förtjänar verkligen det här. :D
  • sunset

v.17 idag. känns som att det går så sakta men ändå som att "oj är man redan i v.17". ja jag är lite kluven hur det känns egentligen. längtar så till rul om exakt 2 veckor så jag håller på att spricka. tror att det kommer kännas  mer verkligt och som att det går snabbare när man väl verkligen känner bebis regelbundet och när man vet att den mår bra. även om man såg bebis i v.14 så känns det som att man är orolig ändå.

hur känner ni andra. har det sjunkit in i era huvuden än att ni faktiskt är gravida?

• sunset
    Cassidy skrev 2014-01-08 17:17:20 följande:
    Jag går in i v 17 imorn och har då exakt 2 veckor kvar till rul, så jag ligger en dag bakom dig Glad

Träffade en kompis idag och berättade då för henne. Tycker fortfarande att det känns overkligt och som att det inte handlar om mig/oss. Känner väl heller inte att jag fattar att det faktiskt kommer ut bebisar till slut... Nä, jag har inte fattat alls. 

Efter rul tror jag att det kan börja sjunka in. Vi har ju inte sett dem sedan v 9, så det är mycket osäkerhet... 
    haha ja men det är exakt den känslan jag också har. som att det handlar om någon annan än oss. helt galet att det ska bli en människa av det där. ja jag har ju sett den lite oftare och har haft möjlighet på jobbet när jag varit orolig. men jag förstår att det känns så. men två veckor går fort. jag vet att det känns som en evighet men jag vet ändå att det kommer gå jättesnabbt. egentligen. man är bara så himla otålig nu.
  • sunset
    mmjansson85 skrev 2014-01-09 09:42:16 följande:
    Vi ska på rul 28/1 :) Vi kommer också ta reda på könet, mest för att vi i nuläget tänker att det är en pojke och därav automatiskt säger "han" när vi pratar om bebisen. Det känns taskigt om det är en tjej ;) 
    haha så gör vi också. vi är helt inställda på en pojke. det har liksom alltid varit en pojke. inte för att vi inte vill ha en flicka men det har helt enkelt bara blivit så. så det ska bli spännande att få veta vad det är.
  • sunset

lite tidigt kanske men nu har vi lagt in en beställning på barnvagn. hoppas verkligen den kommer om några veckor. blev en Brio smile med sittdel, liggdel och babyskydd samt bas. underbart

• sunset
    smålandsjänta skrev 2014-01-11 19:58:00 följande:
    Vi har också beställt det fast utan babyskyddet då vi fått tag i ett billigare separat. Smile känns som ett bra val :)
    ja det kände vi också. älskar alla funktioner med den och efter att ha läst hur mycket som helst så känns den som ett bra och stabilt val. älskar travelsystem funktionen också :D
  • sunset

känns som att vi är lite tidigt ute med vagn kanske. men ja why not. har köpt bebiskläder sedan plus och redan innan vi fick plus. jag tror jag gör allt bakvänt. ;)

• sunset
    smålandsjänta skrev 2014-01-13 12:42:53 följande:
    Jag känner mig också tidig! Är bara i v.18 men det kändes som jag hittat den perfekta vagnen så då körde jag på det. Känns det rätt att köpa tidigt så är det nog rätt också ;)
    ja men lite så. jag tänker positivt och om det ändå kommer en bebis i slutändan så kan man ju lika gärna köpa vagnen :D
  • sunset
    Emmadaniella skrev 2014-01-29 20:44:44 följande:
    Har ni andra handlat något i bevisväg ännu? Kläder, vagn, säng, badbalja osv? Har inte köpt något ännu, kanske borde börja lite smått :)
    massor. har hur mycket kläder som helst. vagn är beställd sen har vi babynest, amningskudde, lekmatta, barnstol som jag sytt och fixat själv. sen har vi också bärsele, bärsjal, babygym, babysitter och en bumbo.
Svar på tråden lilla juni 2014 tråden.